Egy év elteltével ezek az autók már nem lesznek elérhetők a szalonokban. Íme a lista!


"Szagokat érzékelve hányingere támad" - Babát vár a Házasság első látásra című műsor sztárja? Kiderült az igazság Rékáról - nézd meg a videót!

Az autógyártóknak pontos stratégiája van azzal kapcsolatban, hogy mennyi ideig tartanak piacon egy típust. Ezt hívják modellciklusnak, aminek hossza manapság néhány évben mérhető, és nagyjából a felénél egy kisebb frissítést, ráncfelvarrást végre szoktak hajtani az adott autón. Hiába azonban a kozmetika, egy idő után muszáj új autót a piacra dobni, ami együtt jár azzal, hogy az addig gyártott modell felett megkondul a harang és leállnak a gyártással. Az autoviny.sk összeállított egy listát azokról az autókról, amelyeket jövőre már nem láthatunk újként az utakon.

2026-ban a német autógyártó leállítja az A7, az üzleti osztályú nagyméretű sportback gyártását, egyelőre kizárólag az Egyesült Államok területén. Ezzel egy időben búcsút intünk az S7 modellnek is, amely 2,9 literes, dupla turbófeltöltős V6-os motorjával büszkélkedik, és 444 lóerő teljesítménnyel rendelkezik. Azonban a 621 lóerős RS7 Performance változat legalább még egy évig a gyártósoron marad, így a teljesítmény kedvelői számára lesz lehetőség a kiemelkedő élményekre.

A BMW X4 kupé-crossover egykor a prémium szegmens egyik sztárja volt, ám az utóbbi években az érdeklődés jelentősen visszaesett. A gyártás 2025-től már nem folytatódik, helyét az új BMW X2 modellek veszik át. Ezen kívül a BMW bejelentette, hogy 2025 végére leállítja a 8-as sorozatú Coupé és Gran Coupé gyártását is. Ami a BMW XM-et illeti, a cég úgy döntött, hogy újraértékeli a termékportfólióját. A modell eladásai nem hozták a várt eredményeket, így az alap V8-as verziót eltávolítják a kínálatból, és helyette egy 476 lóerős turbófeltöltős hathengeres motor kerül a jármű motorházteteje alá.

A 2009-ben debütáló Kia Soul kompakt crossover 2026-ban búcsúzik el a gyártósorról. E időszak alatt a Soul a márka legkedvezőbb árú SUV-jává nőtte ki magát, de most új modellek érkezése miatt át kell adnia a helyét. Számos piacon a Soul-t a Seltos és a K4 modellek váltják fel, frissítve ezzel a Kia kínálatát.

A Mercedes-Benz EQB elektromos változata, amely 2021-ben debütált, 2026-ban kivonul a forgalomból, miután az amerikai értékesítési számok nem hozták az elvárásokat. Egyébként a GLC kupé is a gyártás megszüntetésének veszélyével néz szembe. Hasonló sors vár a GLE kupéra, amelynek gyártása 2025 végére megszűnhet. Lehetséges, hogy a két kupéváltozat egyetlen modellé egyesül.

A népszerű Lexus LC500 továbbra is a gyártósorokon van - legalábbis egyelőre. A modell 2026-ban új frissítést kap, de a hibrid változata, az LC500h, sajnos a múlt homályába vész. Míg a 471 lóerős V8-as motor izgalmas teljesítményt nyújt, a hibrid verziót egy 3,5 literes V6-os motor hajtja, amelyhez két villanymotor csatlakozik, összesen 354 lóerős teljesítménnyel. A Lexus RC szintén búcsút int a gyártásnak a következő évben, hiszen tíz év alatt nem tudott igazán népszerűvé válni. A sportos RC F változata is eltűnik a kínálatból. E változtatások után az LC lényegében a Lexus egyetlen kupé modelljeként marad a palettán.

A 2024-ig tartó stabil eladások ellenére a Porsche 718 Boxster és a 718 Cayman dicsőségének korszaka a végéhez közeledik. Mindkét modell újjászületik - immár elektromos formában. A fejlesztéssel megcsúsztak, így a megjelenési dátumot még nem tűzték ki. Csak annyit lehet tudni, hogy az új Cayman EV megtartja a középmotoros elrendezést, az akkumulátor az autó közepén lesz található.

A 2000-ben debütáló Volvo S60 különlegessége a turbófeltöltős motor és a manuális sebességváltó volt, amelyek akkoriban igazán vonzóvá tették a modellt. Azonban a legújabb generáció esetében a középső ciklusban tapasztalt eladási visszaesés aggasztó jeleket mutat, és úgy tűnik, hogy a modell a következő sorozatnak búcsút mondhat.

A nagyobb S90 valamivel tovább fog tartani - egy új szedán érkezik 2026-ban, de csak a kínai piacra. Az amerikai gyártás 2024-ben fejeződött be. A márka legnagyobb kombijának, a V90-nek a gyártása is megszűnt. A Volvo a crossover és elektromos járműkínálatára helyezi a hangsúlyt, végleg búcsút intve a hagyományos kombiknak.

Related posts