Vasutasok Szakszervezete: az utasok Facebookon való mérgelődése nem vezet megoldáshoz.

Már tíz éve, hogy a Vasutasok Szakszervezete kiáltványt fogalmazott meg a vasúti munkavállalók sorsának jobbra fordításáért, amiért legfőképp az államnak volna dolga tenni. Mint Meleg János, a szakszervezet vezetője az InfoRádióban elmondta, nem javultak, sőt romlottak a kondíciók. "Ezért is kellett most ismételten felhívnunk a döntéshozók figyelmét arra, hogy ideje lenne egy kicsit más szemüvegen keresztül megközelíteni a szolgáltatást" - mondta.
Szerinte a vasúti anomáliák már régóta a közbeszéd témái, hiszen emberek sokasága tapasztalta meg a legutóbbi hetek és hónapok eseményeit. Felmerül a kérdés: "hol tartunk valójában a kulturált utazás szempontjából?" Tíz évvel ezelőtt és ma is azt hallani, hogy minden, ami történik – vagy éppen nem történik – az adófizetők terhére íródik.
A vasutasok előrelépési igényei között kiemelkedő szerepet kap a klimatizáció és a digitalizáció színvonala, amely sajnos még mindig nem felel meg a XXI. századi elvárásoknak. "Számos digitális lehetőség áll rendelkezésünkre, amelyek kihasználása jelentősen megkönnyítené a vasutasok munkáját" - emelte ki. Emellett fontos megjegyezni, hogy sok szociális helyiség karbantartása elmarad, és nem kerülnek rendbe. Ez különösen problémás, hiszen az irodai dolgozók és a karbantartók egyaránt kénytelenek nyáron a 40 fokos hőségben dolgozni.
A vasút műszaki problémáit a szakszervezeti vezető szerint most már nagyon nehezen viselik a vasutasok. "Nagyon becsületesen dolgoznak a vasutas munkavállalók annak érdekében, hogy a közszolgáltatási feladatuknak eleget tegyenek, csökkentett létszámmal, hiszen egyre kevesebben vagyunk. Újak alig jönnek ide dolgozni, és ugyanazt a színvonalat kellene tartani sokkal kevesebb munkavállalóval, és bizony frusztráltak a dolgozók emiatt" - mutatott rá.
Mint hangsúlyozta, nem éppen örömmel nézik, hogy a vasutasok kerültek a figyelem középpontjába. Ezért arra kéri az utasokat, hogy tanúsítsanak egy kis türelmet és megértést a munkavállalók iránt, beleértve a jegyvizsgálókat és a pénztárosokat is, mivel...
Nem ők a felelősek azért, ha például egy mozdony meghibásodik, hiszen a forráskivonások áldozatai ők is.
Meleg János szerint megoldást nyújtana, ha a közlekedésre a GDP-nek egy adott százalékát kellene fordítani, ekkor el lehetne indulni egy fejlődési pályán. Egyetért Lázár János szakminiszterrel, hogy nem lehet "abból a bizonyosból" várat építeni, de azt látni kell, hogy ez a kormányzat vonta ki a közlekedésből az összes olyan forrást, amely most hiányzik belőle.
A szakszervezet elsősorban a tulajdonos állam képviselőjétől, a kormánytól, a minisztertől várja el azt, hogy pozitív változás álljon be.
„Kétségem sincs afelől, hogy nyomásgyakorlás nélkül nehéz lesz bármiféle eredményt elérni a jelenlegi helyzetben. Az utazóközönség viszont talán nem érti, hogy csupán az állomáson való mérgelődés és a Facebookon való posztolgatás nem elegendő. Ilyen hozzáállással nem fogunk előrébb jutni” – fejtette ki véleményét az érdekképviseleti vezető.
Az InfoRádió az ügyben keresi az illetékes Építési és Közlekedési Minisztériumot, illetve a MÁV-ot.