Vigyázat! Az üdülési jogokkal kapcsolatos csalók újra támadnak. Fontos, hogy tisztában legyél a legfrissebb trükkökkel, hogy elkerüld a csalásokat és ne válj áldozattá. Itt van néhány dolog, amire érdemes figyelni!
A régi trükk újra felbukkant, és ezúttal ismét az üdülési jogok körül sertepertélnek a csalók. Hiszékeny, gyakran idős emberek esnek áldozatul a manipulációnak, melynek célja, hogy pénzüket kicsalják. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) legújabb figyelmeztetése rámutat arra, hogy ezek a csalások mögött komoly visszaélések húzódnak meg.
Az utóbbi napok során a Gazdasági Versenyhivatalhoz számos lakossági bejelentés érkezett, amelyekben állampolgárok arról számoltak be, hogy ismeretlenek üdülési jogot kínáló vagy felvásárlást ígérő ajánlatokkal keresték meg őket, jellemzően telefonon keresztül. A csalók célpontja legfőképpen az a réteg, amely már rendelkezik valamilyen üdülési joggal, vagy akik korábban már áldozatul estek hasonló csalásoknak.
Ismét az üdülési jog birtokosaira irányul a figyelem.
A hivatal már évek óta harcol a felmerülő problémával, és számos javaslatot terjesztett elő a jogalkotók felé a szabályozások szigorítása érdekében. Az egyik ilyen javaslat az lenne, hogy a jövőben az üdülési jogok másodlagos értékesítése csakis előzetes hatósági jóváhagyás birtokában történhessen, így megakadályozva, hogy bárki egyszerűen "megszabaduljon" tőlük harmadik fél közvetítése révén. Emellett a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azt is szeretné elérni, hogy a járulékos szerződések megkötése tilos legyen, mivel ezek gyakran a legnagyobb csapdát jelentik a fogyasztók számára.
Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal elnöke határozott szavakkal fejezte ki álláspontját:
Ez az üdülési jogokkal visszaélő csalók taktikája.
A csalások főleg telefonos vagy személyes megkereséseken keresztül történnek. A megtévesztő ajánlatok gyakran nagyon kedvezőek, sürgetőek, és azonnali döntésre próbálják rávenni az embereket. A cél, hogy még a helyzet átgondolása előtt pénzt fizessenek ki - valamilyen "közvetítői díjra" vagy "ügyintézési költségre" hivatkozva.
Az idősek különösen kiszolgáltatott helyzetben vannak.
A Gazdasági Versenyhivatal álláspontja szerint ezek a visszaélések főként az idősebb, kevésbé informált, gyakran pénzügyi problémákkal küzdő egyéneket célozzák meg. Ők azok, akik reménykednek abban, hogy végre sikerül eladniuk régi, kihasználatlan üdülési jogaikat, azonban ahelyett, hogy megoldást találnának, újabb kár éri őket.
A "Gondolja Végig Higgadtan" kampány célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a csalók gyakran manipulálják az embereket a "sürgősség" érzetével, vagy előre kért jutalékokkal próbálnak meg pénzt kicsalni, miközben valójában nem áll mögöttük valós vevő az üdülési jog kapcsán.