Szingapúrban is emelik a boxutcai sebességhatárt | M4 Sport


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) bejelentette, hogy a Szingapúri Nagydíj keretein belül, akárcsak a holland futamon, emeli a boxutcai sebességhatárt. Ezzel a lépéssel célja, hogy fokozza a versenyek stratégiai sokszínűségét és izgalmát.

A szingapúri versenypálya szűk boxutcájában a jól megszokott 100 kilométer/órás sebességkorlátozást 60 kilométer/órára csökkentették - természetesen biztonsági okokból, a versenyzők és a dolgozók védelmét szem előtt tartva.

A 60 km/órás sebességkorlátozás azt jelenti, hogy a versenyzők hosszabb időt töltenek a boxutcában, és a csapatok nem szívesen kockáztatják az időveszteséget a többszöri kerékcserés stratégiával egy olyan pályán, ahol az előzés amúgy is komoly kihívás. Száraz időjárási körülmények között tehát a legtöbben egyetlen kiállással próbálják meg végigvinni a versenyt.

Annak érdekében, hogy a helyzet változzon és a csapatok nagyobb taktikai szabadságot kapjanak, az FIA a 2026-os hétvége előtt megemeli a minimális sebességet a szingapúri boxutcában: ez most 60 km/óra helyett 80 km/óra lesz.

Ez a megoldás az F1 vezetői által korábban elfogadhatónak tartott intézkedések közé tartozik, melyek célja a versenyek taktikájának gazdagítása, miközben a biztonságos környezet megőrzése is prioritást élvez. Hollandiában is emelték a limitet, de ott a körülmények és az események váratlan alakulása már eleve "kaotikus futamot" generált.

A körülmények szempontjából Szingapúrban jelentős hatással lehetnek a hétvégi eseményekre. Az előrejelzések alapján pénteken és szombaton esőre is számíthatunk a szabadedzések során, ami izgalmas fordulatokat hozhat. Az időmérő és a verseny viszont már kedvezőbb időjárási körülmények között zajlhat, a csapadék valószínűsége ekkor csökken.

A taktikai lehetőségekkel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy a Forma-1 hivatalos beszállítója, a Pirelli a C3-as, a C4-es és a C5-ös abroncsokat szállítja a hétvégére, ahol tehát mondhatni, "átlagos" lesz a kiosztás, a legkeményebbeket ugyanis nem vetik be, ahogyan az idei évre megalkotott leglágyabb C6-os keveréket sem, amit legutóbb Bakuban használtak.

Related posts