A Toyota hidrogénnel hajtott szuperautója egy igazi különlegességgel, a pörölycápaorral érkezik! Ez a futurisztikus jármű nemcsak a technológiai újításokat, hanem a természet csodáit is magában hordozza.


Negyven évvel ezelőtt debütált a Toyota gyári csapata a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen, és ennek tiszteletére a japán gyártó különleges fényezéssel készül a 2025-ös megmérettetésre. A #7-es rajtszámú GR010 Hybrid, amelyet Mike Conway, Kamui Kobayashi és Nyck de Vries pilotálnak, az 1998-as TS020-as ikonikus piros-fehér színösszeállítását idézi meg. Ezzel szemben a #8-as rajtszámú GR010 Hybrid, amelyet Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Ryo Hirakawa vezet, egy elegáns mattfekete dizájnnal lep meg minket. Ráadásul a Gazoo Racing bemutatott egy teljesen új szuperautót is: a GR LH2 Racing tanulmány érdekessége, hogy az utcai járművek pörölycápaorrát öltötte magára, elkerülve ezzel a versenyautók hagyományos, aerodinamikailag optimalizált formáit.

A 93. Le Mans-i 24 órás autóverseny, amelyet az Automobile Club de l'Ouest rendez, különleges élményekkel várja a látogatókat, köztük a H2 Village nevű dedikált zónával. Itt a hidrogén üzemanyag használatáról és jövőbeli lehetőségeiről kaphatnak átfogó tájékoztatást az érdeklődők. A Toyota GR LH2 Racing tanulmányautó is bemutatkozik, amelyről eddig még nem sok információt osztottak meg. Az autó impozáns méretekkel bír: 5,1 méter hosszú és 2,05 méter széles, ami felülmúlja a versenytárs LMDh-kategóriás modellek dimenzióit.

A technikáról annyit tudunk, hogy az a GR010 Hybrid-en alapul, tehát 3,5 literes V6-os biturbóban égetik el a hidrogéngázt, ez a hátsó kerekeket hajtja, az első tengelyt dedikált hajtómotor mozgatja. Noha az utcai autók megjelenését viseli magán, a Gazoo Racing egyelőre a motorsport világában számol az LH2 Racing tanulmánnyal, amelynek tesztelését hamarosan megkezdik, utcai autót nem terveznek belőle.

Related posts