"Nem volt a legjobb döntés a Tisza-partjára költözni!" - a Nemzeti Ellenállási Mozgalom állatos tanmeséje sikeresen átlépte a Facebook hirdetési szűrőjének korlátait.

Nincs könnyű dolga a százmilliókért hirdető állami szócsöveknek, mióta a két legnagyobb online hirdetési platform, a Google és a Meta is betiltotta a politikai hirdetéseket. Ettől függetlenül azért még próbálkoznak, így születhetett meg a Nemzeti Ellenállás Mozgalom jelenleg egyetlen, hirdetési pénzzel megtámogatott animált videója, amiben egy róka vagyonvizsgálat címszóval kisemmiz néhány állatot, akik zárásként megjegyzik, hogy "nem volt jó ötlet a Tisza-partra költözni".
Bár nem nehéz megfejteni, hogy mit is üzenhetett a költő, a hirdetés politikai vonatkozása mindenképpen egy árnyaltabb megközelítést igényel, mint a NEM számos korábbi MI-videójának. E videók egyikében például Magyar Péter kézzel belemarkol egy szülinapi tortába, ezzel szimbolizálva a kormány által lelkesen propagált Tisza-adót.
Ez lehet a legújabb kísérlet arra, hogy is lehet kijátszani a Facebook szűrőjét, és egyelőre működik. Ha valaki az elmúlt hónapokban akár csak egyszer is fellátogatott egy híroldalra, akkor szinte biztosan azonnal megérti, hogy mit is jelképezhet a Tisza-part a videóban, de elképzelhető, hogy a Meta automata rendszerei egyelőre nem ilyen naprakészek a magyar belpolitikából, ezért nem veszik észre a part-párt szavak közötti hasonlóságot.
A videó rendkívül népszerűségnek örvend, hiszen már több mint 30 ezer reakciót és 3 ezer kommentet gyűjtött össze. Ez nem meglepő, hiszen hat különböző hirdetési formában fut, amelyek különféle korosztályokat és csoportokat céloznak meg. Mindegyik hirdetés esetében a Meta platformjain már több mint félmillió alkalommal került bemutatásra a videó.
Bár sokan azt remélték, hogy a Google és a Meta átláthatóságot megkerülő lépései nyomán valamelyest csökken az internetes politikai hirdetések száma, jelenleg még mindig nem biztos, hogy a jövőben kevesebb ilyen tartalom kerül az emberek elé. A politikai pártok folyamatosan keresik a módját, hogy elérjék választóikat: például a Fidesz hirdetései azért futottak a tiltás ellenére is, mert nem jelölték meg a Google számára, hogy azok politikai tartalommal bírnak, hanem művészeti jellegűnek álcázták őket. Ezen kívül sok politikus, így Karácsony Gergely is, próbálja saját Messenger-csoportjaiba terelni a követőit, hogy közvetlen kapcsolatot építhessen ki velük. Emellett a Digitális Polgári Kör számos hirdetése is átcsúszott a Facebook szűrőjén, mivel a platform még nem észlelte, hogy a Fidesz kampánycélokra létrehozott csoportjai politikai tevékenységet folytatnak, ezért engedi, hogy a fizetett hirdetések keretében toborozzanak.