A tenger mélyén rejtőzködő titkok és a hullámokkal teli világ sötét árnyai között egy tengerész eltűnt, és a hatóságok már nem folytatják a keresést. Az északi-tengeri hajókatasztrófa következményeként egy embert őrizetbe vettek, aki talán kulcsszereplője

A konténerhajó még mindig ég, valószínűleg el fog süllyedni az Északi-tengeren , de nincs rajta veszélyes anyag. Ha az olajszállító hajóról minden üzemanyag kiömlik, az Egyesült Királyság egyik legsúlyosabb környezetszennyeződése jöhet.
Gondatlanságból elkövetett emberölés gyanújával egy 59 éves férfit letartóztattak a a Stena Immaculate olajszállító tartályhajó és a Solong konténerhajó Észak-tengeren történt karambolja miatt - jelentette be kedden Craig Nicholson főfelügyelő. a Humberside Police, vagyis az ügyben eljáró kelet-yorkshire-i rendőrség nyomozója. a férfi személyazonosságártól nem hoztak nyilvánosságra információkat.
Mint arról korábban beszámoltunk, az amerikai zászló alatt közlekedő tanker és a portugál teherhajó egyelőre megmagyarázhatatlan körülmények között szenvedett balesetet, hiszen az előbbi horgonyzott, lényegében mozdulatlan volt, a másik pedig ugyan nagy sebességgel haladt előre, de a viszonylag tiszta időben nem lett volna szabad belerohannia az álló Stena Immaculate-be. Ahogy a tanker egyik matróza a CBS News érdeklődésére elmondta, a teherhajó a semmiből került elő és mindenkinek csak másodpercei voltak a menekülésre. Az ütközés erejét jelzi, hogy a lehorgonyzott hajó csaknem kétszáz méter távolságra mozdult el.
A két hatalmas, égő hajótestet hétfő éjfél előtt már sikerült szétválasztani, a helyszínt egykilométeres körzetben lezárták. Szakértők szerint nem valószínű, hogy a Solong a felszínen marad, továbbra is sodródik. A teherhajó 14 fős személyzetének egy tagja minden bizonnyal nem élte túl a tragédiát. A tartályhajón a tüzet eloltották, a Solongon továbbra is pusztítanak a lángok.
Egész éjjel lángoltak az Északi-tengeren összeütközött hajók
A baleset után azonnal a környezeti károkra irányult a figyelem. A kezdeti aggodalom ellenére megnyugtató volt hallani a Solong tulajdonosának, az Ernst Russ társaságnak a közleményét, amely megerősítette, hogy a konténerhajón négy olyan konténer tartózkodott, amelyek korábban nátrium-cianidot, egy rendkívül mérgező szervetlen vegyületet tároltak. A jó hír viszont az volt, hogy ezek a konténerek üresek, így veszély nem fenyeget. Fontos megjegyezni, hogy a nátrium-cianid hidrogén-cianidot képes kibocsátani, amelynek belélegzése a legsúlyosabb esetekben eszméletvesztést vagy akár halált is okozhat.
Az olajszállító hajó rakományával kapcsolatban annyit tudni, hogy tulajdonosa, a Crowley úgy nyilatkozott, hogy a tűz következtében a repülőgép-üzemanyag szivárogni kezdett. A The Times úgy véli, ha mind a 18 ezer tonna kerozin kifolyna, azzal az Egyesült Királyság egyik legsúlyosabb környezetszennyeződése alakulna ki. A lap emlékeztet, hogy a szigetország legtragikusabb katasztrófája, a Torrey Canyon szupertanker 1967-es zátonyra futása volt, ami után 30 ezer tengeri madár vesztette életét. A Yorkshire Wildlife Trust természetvédelmi hatóság a mostani ütközést nagyon aggasztó fejleményként értékelte, a Humber folyó torkolatvidékén ugyanis jelentős halállomány él, továbbá több tízezer madár vészeli itt át a telet.
A brit miniszterelnöki hivatal, a Downing Street 10. szóvivője megerősítette, hogy jelenleg nincs arra utaló jel, ami szándékos bűncselekményre utalna a két hajó ütközésének ügyében.