A magyarok nem tapasztalják meg az árcsökkentés hatásait?
5 tipp, amiről mindenkinek tudnia kell a húsvéti nagybevásárlás előtt (x)
Az árfigyelő statisztikái alapján 3 693 termék közül 737 ára csökkent, 2 629 termék ára stagnált, míg csupán 327 termék drágult. Ez arra utal, hogy a fogyasztók észlelése nem mindig tükrözi a tényleges piaci helyzetet. Az emberek hajlamosabbak a drágulásokra emlékezni, míg az árcsökkenések gyakran elkerülik a figyelmüket - olvasható a Portfolio elemzésében.
Természetesen! Íme egy egyedi változat: **Legújabb híreink** Fedezd fel a legfrissebb eseményeket és információkat, amelyek éppen most formálják világunkat!
Például egy termék ára 1000 forintról 1200-ra nő - ezt sokkal erőteljesebben érinti meg az embert, mint amikor aztán később 1100 forintra csökken. Emellett gyakori, hogy az emberek azoknak a termékeknek az árváltozását figyelik, amelyeket rendszeresen vásárolnak, és nem veszik figyelembe a teljes termékkör alakulását.
A kutatás során érdekes megállapításokra jutottak a résztvevők: a férfiak 57%-a tapasztalt drágulást az élelmiszerárakban, míg a nők körében a csökkenést érzékelők aránya 35%-ra rúgott. Korosztályos bontásban a legszembetűnőbb, hogy a 65 év felettiek 48%-a, valamint az 50-64 évesek 36%-a érezte a legnagyobb mértékben az élelmiszerárak csökkenését, míg a fiatalabb csoportok ezt kevésbé tapasztalták. Politikai hovatartozás szempontjából is érdekes a helyzet: a Fidesz támogatóin kívül a többi párt szimpatizánsai közül a többség áremelkedést észlelt, míg a kormánypárt hívei inkább az árcsökkenésre számítottak.
Nagy Márton egy friss Facebook-bejegyzésében arról tájékoztatott, hogy március 13. óta az online árfigyelő rendszerében 872 termék ára csökkent, átlagosan 18,8%-kal.