Az FIA megerősítette: a McLaren fékjeivel kapcsolatban nem merült fel semmiféle szabálytalanság. | M4 Sport


A FIA alapos vizsgálatot végzett a McLaren izgalmas fékrendszereivel kapcsolatban Miamiban, és megerősítették, hogy nem találtak semmiféle szabályt sértő elemet.

A legutóbbi Miami Nagydíjon a többiekkel szembeni bő fél perces előnye mutatta meg, mennyivel jobban kezeli a gumikat a McLaren hosszú távon, amikor azok igazán hajlamosak a túlmelegedésre. Hogy hogyan csinálják mindezt, arról mostanság sok a találgatás - vadabb és kevésbé meredek elméleteket is hallhattunk, olvashattunk az utóbbi időszakban.

A hírek szerint az egyik fő ellenfél, a Red Bull az FIA-nál is verte a tamtamot, hogy nézzen alaposabban körül a wokingiak garázsában. A figyelem középpontjában a fékhűtés, és elsősorban a hátsó fékdob kialakítása áll. Egyes feltételezések szerint a McLaren rendkívül kifinomult légcsatornákat alakított ki a borítás alatt, amikkel hatékonyan tudja szabályozni, mennyi hő jusson át a fékekből a felnin keresztül a gumikba; mások arról kezdtek találgatni, hogy talán fázisváltó anyagokat is használhat a csapat, amik egy adott hőfok felett elkezdenek megolvadni, majd újra megszilárdulnak, így segítve a hűtés folyamatát. (A szabályok ez utóbbit egyébként nem teszi lehetővé.)

A háttérben rejlő titok továbbra is homályos, de az már egyértelmű, hogy a McLaren eddig egyetlen szabályt sem lépett át. Az FIA csütörtökön közzétette a Miami Nagydíj utáni technikai ellenőrzés eredményeit tartalmazó dokumentumot, amelyben megerősítette, hogy Oscar Piastri győztes autója teljes mértékben megfelel a szabályoknak.

Az FIA minden verseny után gondosan kiválaszt néhány autót a pontszerzők közül, hogy alaposan megvizsgálja azok bizonyos aspektusait. Ezek az extra ellenőrzések túlmutatnak a szokásos méréseken, mint például a tömeg és a padlólemez ellenőrzése, valamint az üzemanyagminták levétele. Bár ezek a vizsgálatok szúrópróbaszerű jellegűek, gyakran irányítottak is: ha panaszok vagy kérdések merülnek fel egyes résztvevőkkel kapcsolatban, az FIA különös figyelmet fordít rájuk, éppen az adott területen, amely körüli aggályok felmerültek.

Miami után Charles Leclerc Ferrariját is vizsgálták, nála a kormányművet és a kuplungot vették szemügyre.

A bajnokságot élen álló Piastri az imolai sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy sosem merült fel benne a kétség, miszerint a csapata tisztességesen versenyez. "Őszintén szólva, fogalmam sincs erről, mert sosem aggódtam" - mondta az ausztrál pilóta, amikor a megoldásukkal kapcsolatos spekulációkról és vádakról faggatták.

A gumivizezés ügyével kapcsolatos korábbi vádakra utalva – amelynek kapcsán legutóbb Zak Brown, a csapat főnöke is ironikus megjegyzést tett a Red Bullra – kifejtette, hogy legközelebb talán kis szobrocskákat és vízi csúszdákat is elhelyeznek a pályán. "Nem tudom, majd csak kitalálunk valamit... Nyilvánvaló, hogy mindenen túlvagyunk, ezért egyáltalán nem vagyok ideges" – mondta, miközben egy visszafogott mosoly ült az arcán.

Related posts