Lázár János újra bejelentette, hogy a Közlekedési Múzeum Debrecenbe fog költözni.

Lázár János, az építési és közlekedési miniszter, március 2-án egy bejegyzésben tudatta a nyilvánossággal, hogy végre nyilvánosságra hozták a Közlekedési Múzeum ötletpályázatának eredményeit. Azok számára, akik figyelemmel kísérték a fejleményeket, ez a hír meglepő lehetett, hiszen az ötletpályázat végeredménye már hónapokkal korábban napvilágot látott. Az Építészfórum akkoriban részletes elemzést készített az eredményekről, így sok információ már rendelkezésre állt a közönség számára.
Lázár most kifejtette, hogy a korszerű, jövőorientált épületegyüttes tervezése során 3D mozitermet, éttermet, konferencia- és rendezvényteret, valamint oktatási központot is integrálnak majd.
Küldetésünk, hogy Debrecenben megalkossunk egy olyan ikonikus intézményt, amely a legújabb múzeumi technológiai elvárásoknak felel meg, és világszínvonalú élményt nyújt a látogatóknak.
A poszt kommentjeiből ugyanakkor az látszik, hogy vannak, akik fájlalják, hogy az ország fővárosából, a vidék fővárosába költözik a múzeum, van, aki azt taglalja, hogy úgysem lesz rá forrás, vagy azt, hogy Debrecenben sok egyéb fejlesztésre nagyobb szükség lenne, de akad olyan is, aki konkrétan az elképzelést, annak megközelíthetőségét kritizálja.
Vitézy Dávid, a közlekedéspolitika elkötelezett alakja, aki korábban államtitkárként is irányította a múzeum ügyeit, éles hangú Facebook-közleményt tett közzé. Bejegyzését egy figyelemfelkeltő megjegyzéssel indította: ha a hozzá nem értés fájna, Lázár János valószínűleg állandó ordibálásra kényszerülne.
Szerinte az elköltöztetés csupán Budapest-ellenességből fakad, hiszen a múzeum egy minden más helyszíntől távol eső autópálya-csomópontba kerülne, ahol még tömegközlekedés sem áll rendelkezésre. A törvény értelmében pedig tilos zöldmezős fejlesztéseket végezni, ha van megfelelő barnamezős terület. Úgy véli, az Északi Járműjavító gyönyörű, történelmi jelentőségű csarnokai ideális helyszínt biztosítanának a múzeum számára.
Szánalmas és szégyenteljes - sajnos Lázár Jánosnak kommentben már nem tudom megírni, mióta letiltott, de szerintem lesz, aki megteszi.
A pályázat győztesét az Archiko Kft. terve képviseli, amely a bírálóbizottság véleménye szerint a beérkezett 18 pályamű közül a legmerészebb és legkifinomultabb építészeti koncepció volt. A debreceni építésziroda munkája kiemelkedett egyediségével, és tökéletesen megfelelt a kiírás ikonikus jellegével kapcsolatos elvárásoknak. A pályázat célja az volt, hogy a tervezett múzeum harmonikusan illeszkedjen a szomszédos BMW Group gyár látogatóközpontjához. Lázár János víziója szerint a hazai autógyártók szerepet vállalhatnának a múzeum megvalósításának pénzügyi támogatásában.