Lázár János hangsúlyozta, hogy a mobilitáshoz való jog biztosítása elengedhetetlen. A mobilitás nem csupán a szabad mozgást jelenti, hanem az egyének lehetőségeit is kiterjeszti, hogy részt vehessenek a társadalmi és gazdasági életben. E jog garantálása h
Alapvető változás jön a személyszállításban - hangsúlyozta az építési és közlekedési miniszter.
A parlament kedden lefolytatta a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény módosítását kezdeményező kormányzati javaslat általános vitáját.
A személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény módosításának általános vitája során Lázár János építési és közlekedési miniszter elterjesztőként arról beszélt: a cél az, hogy a "közlekedési alkotmányként" funkcionáló jogszabályt alkosson a parlament, mindenki számára garantálva a mobilitáshoz való jogot.
A magas foglalkoztatottság jelentős hatással van az emberek utazási szokásaira. Manapság sokan kénytelenek napközben elhagyni otthonukat, hogy oktatási lehetőségeket vagy egyéb szolgáltatásokat vegyenek igénybe, illetve a munkahelyük felé haladva. Egy friss kutatás rámutatott, hogy az irányonkénti napi 30 perces ingázás az a határidő, amely már elegendő motivációt nyújt az emberek számára ahhoz, hogy költözésről gondolkodjanak – legyen szó kisebb településről egy nagyobb városba való átköltözésről, vagy akár külföldi munkalehetőségek kereséséről.
A miniszter kiemelte, hogy bár az alapszolgáltatás fogalmának tisztázása már három évtizede folyik, a mostani dokumentum célja, hogy világosan rögzítse, milyen alapvető jogok illetik meg a polgárokat a befizetett adókért cserébe ezen a területen.
Kiemelte: Magyarország egy munkaalapú társadalom kiépítésén dolgozik, ahol a mobilitás kiemelkedő szerepet játszik a gazdaság fellendítésében és a versenyképesség növelésében. Lázár János hangsúlyozta, hogy a szabályozásnak figyelembe kell vennie, hogy a fővárosi agglomeráció és a vidéki területek "játékszabályai" lényegesen eltérnek egymástól.
A miniszter hangsúlyozta, hogy a törvényjavaslat a minimális szolgáltatási szint szabályozásával mindössze 955 települést érint a 3155-ből, hiszen egyes helyeken nem teljesül a követelmény, miszerint naponta három járatpárnak kellene összekötnie a településeket a járási központtal. Ezzel szemben kétezer település esetében nem szükséges beavatkozni, mivel ennél lényegesen magasabb járatszámot tudunk biztosítani - hívta fel a figyelmet. A vármegye központjába és onnan a fővárosba napi két járatpárt garantálnak. A miniszter továbbá beszélt arról is, hogy...
Lázár János a kormányzati törekvések között említette a teljes jogi környezet - benne a KRESZ - átalakítását, a hazai út- és a vasúthálózat érdemi fejlesztését, valamint a járműállomány megújítását. Ennek része másfél év alatt ezer, többségében magyar gyártású új autóbusz beszerzése, IC-kocsik vásárlása, valamint a mozdonyállomány és a HÉV-park erősítése.