Különleges jármű segítségével felfedezhetjük a Hold titokzatos világát.

A NASA már aktívan dolgozik az Artemis misszióhoz legjobban illeszkedő jármű kifejlesztésén, és úgy tűnik, hogy a General Motors közreműködésével, akár Hummer elemek felhasználásával valósíthatják meg ezt a projektet.
Döcögősen, botladozva, de halad a NASA új programja, amivel ismét a Holdat vették célba. Az Artemis gigantikus vállalkozás, ami több küldetésből áll majd, a cél az égitest körüli állandó jelenlét elérése, egy Hold körül keringő űrbázis létrehozása, valamint missziók indítása a felszínre.
A tervek szerint a 2030 után induló Artemis V során már legénység fog leszállni a Hold felszínére, és járművet is visznek magukkal.
A Lunar Terrain Vehicle (LTV) megalkotására számos vállalat nyújtotta be pályázatát, és az egyik legizgalmasabb jelölt a General Motors leányvállalata, a Lunar Outpost.
Az általuk megalkotott konstrukció számos olyan komponenst vonultat fel, amelyek a meglévő technológiákból származnak, és űrjárgányként messze felülmúlja az eddigi kísérleteket.
Elméletileg akár egy évtizeden keresztül is szolgálhat, de ha váratlanul lerobban, az asztronauták komoly problémával néznek szembe, hiszen a legközelebbi General Motors szerviz igencsak távol esik. E helyzet elkerülése érdekében egy rendkívül strapabíró, az extrém körülményeknek is ellenálló járművet alkottak meg, amely képes 30 000 kilométert megtenni élete során, és maximális sebessége elérheti a 25 km/órát.
Ez a megoldás éppen elegendő ahhoz, hogy az alacsony gravitációjú környezet kihívásait kezelje, ahol a holdi éjszakák során a hőmérséklet akár -173 Celsius fokra is csökkenhet. Az akkumulátor várhatóan nikkel-mangán-kobalt (NMC) kémiájú lítium-ionos technológiára épül, mivel ez a megoldás már jól bevált, és a szakértők tisztában vannak a működésének határaival. A Holdra nem kívánnak kockázatos, ismeretlen technológiát szállítani, így egy olyan megbízható rendszert választanak, amely a Hummer EV-ben is megtalálható.
A szokásosnál sokkal komolyabb szigetelést kap majd a holdi akkumulátor, és ha egy-egy cella elszáll, akkor sem fog leállni, hanem alacsonyabb kapacitással üzemel majd tovább, a hibás cella kizárásával.
A négykerekű jármű egy nyitott karosszériát kap, amelyet úgy terveztek, hogy a lehető legkönnyebb legyen a vezetése. Ez különösen fontos, mivel a felfedezők szkafanderben fognak beülni, ami jelentősen megnehezíti a gázfröccs és a váltás precíz kezelését.
Nem engedik őket vezetni, hiszen az automatikus üzemmód, valamint a földi irányítás számít a biztonságosabb megoldásnak. Ebben a folyamatban LiDAR érzékelők, ultrahangos radarok és nagy felbontású kamerák nyújtanak támogatást.
A végső formája a gépnek a NASA mérnökeinek keze alatt fog megszületni. Az Artemis V küldetés elvileg a harmadik lesz, amely már legénységgel fog útnak indulni, feltéve, hogy a sokáig halogatott és egyre költségesebb űrprogram végre életre kel.