Kiszivárogtak a legfrissebb képek a következő Mercedes-AMG modellről, amely a hírek szerint a Ferrari stílusjegyeit idézi majd. -- Totalcar


Egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor jelenik meg a Mercedes-AMG elektromos sportautója, most azonban kiszivárgott néhány kép, ami alapján azt mondhatjuk: nem lehet messze a hivatalos leleplezés.

Kiszivárgott néhány homályos, de annál kifejezőbb kép az AMG legújabb projektjéről, a GT XX koncepcióról. A Mercedes sportos részlege úgy tűnik, egy olyan elektromos járművön dolgozik, amely közvetlen riválisa lenne a Porsche Taycannak és az Audi e-tron GT-nek. Ezt az is alátámasztja, hogy a következő AMG nemcsak sportautós vonásokat hordoz, hanem egy klasszikus, négyajtós szedán formáját is megkapta, lecsapott tetővonallal.

Az A oszloptól hátrafelé egyébként hasonlít is a Porsche Taycanra, azonban a far, oldalanként három-három körlámpával egészen egyedi megjelenést ad az autónak. Ezek között egy színes kijelzőt is elhelyeztek, amelyen egyedi grafikákat képes megjeleníteni. Sokkal érdekesebb azonban az autó orra, ami negatív dőlésével és kapszulaformájával kicsit a Maserati, kicsit a Ferrari jellegzetes vonásait utánozza. Talán utóbbihoz áll legközelebb a dizájn, kifejezetten a függőlegesen elhelyezett fekvő lámpák miatt érezni benne az olasz vonalat.

A szövegben felfedezhető, hogy a Mercedes napjaink trendjeit követve visszanyúlt egy rég elfeledett klasszikushoz, a C111-hez, és új koncepciójával annak szellemiségét idézi meg. A jármű orrának negatív dőlése, a hűtőmaszkra helyezett lámpák, a motorháztető jellegzetes légbeömlői, sőt még a hátsó körlámpák is egyértelműen a Mercedes 1970-es évekbeli kísérleti sportautóját hozzák vissza a jelenbe – nem is beszélve a fényezésről, amely szintén a nosztalgia jegyében készült. Az egyedüli szokatlan elem, hogy a kiszivárgott fotók szerint az AMG GT XX hátsó ablak helyett csupán egy lemezes borítással rendelkezik, ami emlékeztet például a Polestar 4 megoldásaira.

Az új típus valószínűleg az AMG.EV nevű 800 voltos architektúrára épül és axiál fluxusú elektromos motorokat használ majd. Biztosan nem lesz gyenge, az AMG GT 4-Door 643 lóerős teljesítményét és 1400 Nm nyomatékát egészen biztosan felülmúlja majd. A szivárogtatott képeket egy Instagram fiókon megtisztítva is megosztották, hogy jobban látszódjanak az autó részletei. Ebben a posztban azt írták, hogy 1360 lóerő lesz majd az új AMG GT XX és 350 km/h körül alakul a végsebessége. Ezek izgalmas számok, de egyelőre sehol sem erősítették meg őket, illetve nem szabad elfelejteni, hogy az utóbbi időben nagyot mennek az AI generált tartalmak. Lehet, hogy ez is csak egy ócska trükk?

Related posts