Kisebb mennyiség és magasabb ár várható több élelmiszerterméknél, ami váratlanul érintheti a vásárlókat – Agrárszektor.
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
David Rennie, a Nestlé kávémárkákért felelős vezetője a vállalat tőkepiaci napján kijelentette:
Nem vagyunk függetlenek a kávé árának hatásaitól.
A cég 2022 óta már két alkalommal hajtott végre áremelést, és most az oldódó és kapszulás kávék piacán is terjeszkedni kíván, hogy diverzifikálja termékportfólióját. A Nestlé előnye versenytársaival szemben, hogy kínálatában szerepel az instant kávé is, így kevésbé függ a pörkölt és őrölt kávé árának ingadozásától. A vállalat új stratégiájának része, hogy különböző kiszerelési méreteket, például egyadagos keverékeket és utántöltőket kínál különböző árfekvésekben, ezzel is vonzva a fogyasztókat.
Az áremelkedés mögött a két legjelentősebb kávétermesztő ország, Brazília és Vietnam kedvezőtlen időjárási viszonyai húzódnak meg. Ennek következtében az arabica kávé határidős jegyzése idén körülbelül 50 százalékkal, míg az instant kávéhoz felhasznált robusta ára közel 65 százalékkal ugrott meg. A Nestlé nemcsak a kávépiac kihívásaival néz szembe, hanem a befektetői bizalom helyreállításáért is harcol. A vállalat jelenleg arra törekszik, hogy egyensúlyt találjon a márkafejlesztésbe való befektetések és a költségcsökkentés között. Anna Manz, a pénzügyi igazgató szavai szerint a kávé- és kakaóbeszerzés növekvő kiadásai miatt az árrés egy időre "darabosan" fog ingadozni.