Idén a Super Bowl során nem a hagyományos férfiak öltözködési stílusáért, és nem is a BLM-aktivistákért emelték fel a hangjukat az amerikaiak - számolt be a PestiSrácok.


Idén már nem nőnek a öltözött férfiakért, meg a BLM-aktivistákért álltak ki az amerikaiak a Super Bowlon Dezse Balázs 2025-02-10

Az NFL legújabb reklámja igazán meglepő fordulatot vett: hosszú idő után most nem a feketéket és a transznemű közösséget népszerűsítette, hanem a férfiasságot és a tradicionális apaképet helyezte a középpontba. Először én is hitetlenkedtem, úgy tűnt, mintha egy másik valóságban lennék, ezért újra megnéztem az anyagot. És tényleg, ez történt. Ráadásul a Super Bowl során is figyelemre méltó események zajlottak: amerikai zászlók, patriotizmus, a déli stílusú himnusz, és a megszokott transznemű és BLM üzenetek nélkül. Mi folyik itt?

Kezdjük talán az NFL reklámjával, amelynek üzenete nemcsak hogy rendkívül hatásos, de minden szempontból megjeleníti a helyes értékeket is. Az üzenet világosan szól: lehet, hogy más vagy, mint a többiek – eltérő hajszínnel, külsővel, vagy éppen egyedi stílussal – de ez nem változtat azon, hogy te is fontos vagy. Azonban ahhoz, hogy teljes értékű lény lehess, szükséged van valakire, aki irányt mutat az életben. Ez a figura nem egy nőnek öltözött férfi, nem egy kedves meleg pár a szomszédból, és még csak nem is a BLM-es pólót viselő iskolapszichológus. Hanem egy férfi, egy erős apafigura, aki hiteles példaként állhat a fiatalok előtt, és akire bátran felnézhetnek.

Nem tudom, mi történik itt, de olyan, mintha a világ egy nap alatt magához tért volna. És ez még nem minden az idei Super Bowl teljesen normális kínálatából, amivel amúgy lehet, hogy nem is foglalkoznánk, ha nem lett volna ez a rengeteg fertő éveken keresztül.

A félidős show idén jelentős átalakuláson ment keresztül, eltérve az előző évek trendjeitől. Míg az utóbbi időszakban a Super Bowl félidős műsorai gyakran a popkultúra, a társadalmi igazságosság és a különféle kisebbségek hangjának megjelenítésére összpontosítottak, addig most a hagyományos amerikai zenei stílusok és legendás előadók kerültek a középpontba. Az idei előadásban a country, rock és klasszikus amerikai slágerek domináltak, így felváltva a korábbi évek hip-hop és popzenei irányvonalát.

Az esemény során számos meglepetés várta a résztvevőket: a nemzeti identitás és a klasszikus amerikai értékek hangsúlyozása került a középpontba. Ennek szellemében Jon Batiste egy hagyományos, mégis erőteljesen dél-amerikai ihletésű stílusban mutatta be az amerikai himnuszt, ami láthatóan elragadta a közönséget. Úgy tűnt, az amerikaiaknak hiányzik egy kis "dél" az életükből, és ez a produkció remekül megidézte ezt az érzést. A rendezvény során amerikai zászlók lengettek, katonai tiszteletadások zajlottak, de az eseményből hiányzott Lady Gaga és az LMBTQ közösség, ami még 2017-ben hangsúlyos szerepet játszott. Ezen kívül Dr. Dre, Eminem és Snoop Dogg hip-hop előadásának hiánya is érződött, hiszen 2022-ben ők a fekete kultúra ünneplésére helyezték a hangsúlyt.

Fotó: X

A reklámok terén is észrevehető volt egy fordulat: a mentálisan sérült, szivárványos kommunista üzeneteket mantrázó hirdetések helyett több olyan reklám volt idén, amelyek az amerikai munkáskultúrát, a családi értékeket és a hagyományos férfiasságot dicsőítették.

A Bud Light idei reklámja egy tipikus amerikai kertipartira invitál minket, ahol a sokszínűség és az izgalom mintha hiányozna a képből. A helyszín egy csendes, fehér középkategóriás kertváros, ahol az esemény egy unalmas összejövetel keretein belül zajlik. Azonban az unalom gyorsan elszáll, amikor két átlagos figura megérkezik, hogy felrázzák a hangulatot. Ezek az "újítók" nem sajnálnak semmit: sörágyúkat, egy fűnyíróból kreatívan átalakított grillsütőt és egy hatalmas húsfelhozatalt hoznak magukkal. A reklám üzenete letisztult és világos: "Ember tűzgyújt, ember grillez, ember sört kortyol – a tűz, a sütögetés és a sör öröme mindennél fontosabb." A koncepció egyszerű, de hatásos, és bárhol megtalálható az amerikai kultúrában. Csakhogy ebben a "mácsó" környezetben a szórakozás határai meglehetősen szűknek tűnnek.

Donald Trump személyes részvétele az eseményen valóban példa nélküli a Super Bowl történetében. Az eddigi hagyományok szerint ez a rendezvény politikamentes szórakozást kínált a nézőknek, mivel a sport világában nem szokás, hogy politikai személyiségek felbukkanjanak. Azonban a közelmúlt eseményei fényt derítettek arra, hogy a határok elmosódnak, és a politikai és sportesemények közötti határvonal egyre inkább elmosódik. Így hát, miért ne lett volna Trump jelenléte a Super Bowlon, amikor a politikai táj folyamatosan változik?

Egy másik lényeges információ, hogy az NFL a "Vessünk véget a rasszizmusnak" üzenetet átformálta a "Válaszd a szeretetet" mottóra. Ezt a változtatást az Egyesült Államokban bekövetkezett, nemrégiben történt tragikus eseményekre reagálva indokolták. Brian McCarthy, az NFL szóvivője hangsúlyozta, hogy a Super Bowl mindig az adott időszak szellemiségét tükrözi, és a liga különleges lehetőséggel bír, hogy megfogja és inspirálja az ország képzeletét.

Ha ez valóban így van, akkor világossá válik számunkra, hogy egy új korszak hajnalán állunk.

Persze! Íme egy egyedi Facebook hozzászólás ötlet: "Ma egy különleges pillanatot éltem át! 🌟 A napfény átszűrődött a fák között, és hirtelen minden egy kicsit szebbnek tűnt. Emlékeztetett arra, hogy a kis dolgokban is ott rejlik a varázslat. ❤️ Ti mit tapasztaltatok ma, ami mosolyt csalt az arcotokra? 😊 #ÉljAJelenben #KisCsodák" Használhatod, vagy inspirálódhatsz belőle!

Kapcsolódó témákDonald TrumpNFLPatriótaSuper BowlUSAVezető

Related posts