Horner: Az új motorral kapcsolatban van némi kockázat, de sosem riadtunk vissza a kihívásoktól! | M4 Sport


Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője, jól tudja, hogy a motorpartner váltás nem mentes a kihívásoktól, azonban elengedhetetlennek tartja, hogy a csapat függetlenedjen a külső beszállítóktól. Ezzel azt kívánja elérni, hogy a bikások saját erőforrásaikra támaszkodva, valódi önállóságra tegyenek szert.

A 2025-ös szezon végén véget ér a Red Bull és a Honda közötti, számos bajnoki címet hozó együttműködés, ami egy új korszak kezdetét jelenti a bikások Forma-1-es csapata számára. Ez nem csupán a beszállító váltás miatt lesz jelentős, hanem mert egy új fejezet indul, tele izgalmakkal és kihívásokkal.

Az új kapcsolódás a Forddal teljesen új dimenziót nyit meg a Red Bull számára, ami a csapat közel húszéves történetében példa nélküli. Jövőre a Red Bull Forma-1-es autói, valamint a partnercsapat, a Racing Bulls gépei már olyan innovatív erőforrásokkal fognak versenyezni, amelyeket közösen fejlesztenek ki az amerikai autógyártóval. Emellett a bikások saját motorbázisukon is aktívan dolgoznak majd a fejlesztéseken.

A váltás kapcsán többször is felvetődött, hogy a Red Bull nehéz helyzetbe kerülhet, hiszen partnerük hosszú évtizedes kihagyás után tér vissza a Formula-1 királykategóriájába. Eközben a Red Bull most kezdi el a motorkészítést, míg riválisaik - az Audi kivételével - már évek óta folyamatosan jelen vannak a sportágban.

Christian Horner, a csapatvezető, hangsúlyozta, hogy a csapat minden tagja tudatában van a lépés kockázatainak. Ugyanakkor elmondta, hogy készen állnak a kihívásokra, ahogyan azt a csapat alapítója is kifejtette a kockázatos, de gyakran jövedelmező projektek elindítása előtt. Emellett fontos számukra, hogy függetlenítsék magukat a külső beszállítóktól.

"Ahogy Dietrich (Mateschitz) is emlegette, kockázat nélkül a szórakozás is eltűnik" - kezdte Horner. "Figyelembe véve csapatunk méretét és a versenyképességünket... nem támaszkodhatunk olyan külső beszállítókra, akik bármikor visszaléphetnek vagy meggondolhatják magukat."

"A részvényeseink maximálisan mögénk álltak, amit jól mutat, hogy részesedtek a legújabb létesítményünk megvalósításában is. Ezáltal lehetőségünk nyílik arra, hogy minden tevékenységünket egy központi helyszínen összpontosítsuk" - fejtette ki, majd hozzátette, hogy az ő riválisaik közül csupán egyetlen egy mondhatja el magáról, hogy minden lényeges részlegük egyazon alapra épül.

Ez a rivális a Ferrari, a tény pedig, hogy egy nagy központból működik, Horner szerint bármelyik csapatot komoly előnyhöz juttatja. "Ez egy izgalmas projekt. Nem mentes a kockázatoktól és a kihívásoktól, de a Red Bull sosem félt ezektől" - emelte ki végül.

Related posts