Meglepetés a gazdasági világban: a Dr Pepper döntése, hogy felvásárolja a Douwe Egberts márkát, felkavarta a kedélyeket. Az üzlet mögött álló hatalmas összegek igazi szédítő magasságokba emelkednek, ami új dimenziókat nyithat meg a kávé- és üdítőiparban.

A Keurig Dr Pepper, az Egyesült Államokban működő tea- és kávégyártó vállalat, megállapodott a Douwe Egberts holland márka tulajdonosával, a JDE Peet's-szel, hogy 15,7 milliárd euróért megvásárolja azt.
Az amszterdami tőzsdén jegyzett JDE Peet's, amely olyan népszerű márkák mögött áll, mint a Jacobs, Douwe Egberts és Kenco, a kávézás világában jelentős szereplő. Emellett a Peet's Coffee kávézólánc is az ő portfóliójába tartozik. A vállalat több mint 50 különböző italmárkával büszkélkedhet, amelyek közé tartozik a kávé, tea és forró csokoládé széles választéka, így valóban sokszínű élményt kínál a fogyasztóknak.
Az ügylet következtében a Keurig Dr Pepper két különálló, amerikai tőzsdén bejegyzett vállalatra fog szétválni. Az egyik új cég a kávéiparban tevékenykedik, míg a másik az üdítőitalok piacán folytatja működését.
Az újonnan megalakult Beverage Co. lenyűgöző, több mint 11 milliárd dolláros éves bevételt céloz meg. Ezzel szemben a Keurig Dr Pepper piaci tőkeértéke 47 milliárd dollárra rúg. A vállalat 2018-ban jött létre, amikor a kávé- és kávéfőzők gyártásában jártas Keurig Green Mountain összeolvadt az üdítőitalok piacán aktív Dr Pepper Snapple-lal.
A Keurig Dr Pepper kávéportfóliójába olyan márkák tartoznak, mint a LavAzza vagy a McCafé, az üditőitalmárkák között pedig a 7UP, a Canada Dry vagy a Schweppes. (MTI)