F1 kibeszélő: Verstappen határozottan helyretette Russellt, a Stake végre megszerezte első pontját, míg Ocon búcsút intett.


Bár egy ideig Lando Norris is komoly esélyt képviselt a győzelemre, a McLaren pilótájának szigorú büntetése után végül Max Verstappen simán zsebelte be a Forma-1-es Katari Nagydíj győzelmét. A versenypályán és azon kívül is izgalmas és megosztó események zajlottak, amelyek feszültséget szültek a nézők körében. Ugyanakkor akadtak olyanok is, akik számára ez a hétvége régóta várt sikert hozott. Íme a legfontosabb témák, amelyek a hétvégi futamot körülölelték.

Max Verstappen szombaton dominálta az időmérőt, ám vasárnap nem ő kezdhette a versenyt az első rajthelyről. A múlt héten négyszeres világbajnokká avanzsáló holland pilótát egy rajthelyes büntetéssel sújtották, miután George Russell időmérős feltartásáért felelősségre vonták, így Russell örökölte meg a pole pozíciót. Első pillantásra talán nem tűnik különösnek, hiszen hasonló szituációk már többször előfordultak a Forma-1 történetében, de ez az eset mégis egyedi a maga módján.

Időmérős feltartásért általában akkor szabnak ki büntetést, ha a feltartott versenyző éppen gyors kört fut, George Russell viszont éppen egy lassú körét teljesítette, amikor Verstappennel összefutott. A büntetés, noha nem súlyos, így is rendhagyónak számít, de nem ez volt az a pillanat, ami végképp felbosszantotta a Red Bull pilótáját.

George Russell a kvalifikáció során és azt követően is hangsúlyozta, hogy Verstappen olyan veszélyes szituációt idézett elő, amelynek következmények nélkül nem szabad maradnia. A versenybírák előtt pedig határozottan érvelt a holland büntetése mellett, mintegy kampányt indítva a helyzet tisztázása érdekében.

Russell rosszindulata komolyan felkorbácsolta Verstappen idegeit, aki nyíltan kifejezte véleményét az esetről és a brit versenyzőről: "Teljesen megdöbbentett, ami a versenybírók irodájában zajlott. Ha őszinte akarok lenni, hatalmas csalódás volt számomra, hiszen úgy vélem, itt mindenki tiszteletben tartja egymást. Számos alkalommal jártam már abban az irodában más versenyzőkkel, de soha nem tapasztaltam még, hogy valaki ennyire szándékosan próbálna ártani a másiknak. Így hát, az összes tiszteletem elillant Russell iránt." Amikor azt kérdezték tőle, hogy tervez-e beszélni a történtekről Russellel, Verstappen még ingerültebbé vált: "Egyelőre nem. De tudod, mi a helyzet? Ő mindig nagyon barátságos itt a kamerák előtt, de amint egyedül maradsz vele, teljesen másik emberré változik. Ezt nem tudom elviselni. Szóval inkább menjen a francba, mert nekem nincs vele semmi megbeszélnivalóm."

Esteban Ocon számára már az első kanyarban véget ért a Katari Nagydíj, a francia pilóta azonban az ilyenkor szokásos üzenetek helyett váratlanul elbúcsúzott a csapatától: "Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak a kemény munkáért ezen a versenyen, és az egész évben. Mikor nem ment túl jól, a mérnökök és a szerelők összefogtak, és ez a legfontosabb. Fontos, hogy előre nézzünk, és lássuk, mit tartogat számunkra a jövő."

Egy ilyen üzenet teljesen megszokott lenne egy szezonzáró rendezvényen, de a Katari Nagydíj esetében ez nem volt igaz, hiszen nem az év utolsó versenyéről volt szó. Természetesen szó sem volt arról, hogy Ocon tévedett volna a naptárjával kapcsolatban; hamarosan világossá vált, mi rejlik a dolgok mögött.

A hírek szerint egy francia versenyző, aki már a távozására készül az Alpine csapatából, szeretett volna részt venni az Abu Dhabi Nagydíj utáni teszten a Haas autójában. Ezzel a lépéssel szeretné jobban felkészíteni magát a következő szezonra. Azonban ez csak akkor válhat valóra, ha Ocon már a Katari Nagydíj után elhagyja jelenlegi csapatát. A pilóta távozása lehetőséget ad arra is, hogy az őt váltó Jack Doohan korábban elkezdhesse az ismerkedést az Alpine autójával. Az alku így mindkét fél számára kedvezőnek tűnt, ezért a csapat beleegyezett az idő előtti csere lebonyolításába.

Ez azt jelenti, hogy az Alpine csapata Pierre Gaslyval és Jack Doohannel vág neki a szezonzáró versenynek.

A Katari Nagydíj előtt a konstruktőri tabella legvégén egyedül a Stake csapata állt pont nélkül. Az Audi színeiben 2026-tól debütáló istálló azonban szombaton meglepően jól szerepelt az időmérőn, amely lehetőséget adott számukra az első pontok megszerzésére. A csapat nem hagyta ki a lehetőséget: Guanyu Zhou magabiztos teljesítménnyel a nyolcadik helyen zárta a versenyt, ezzel megszerezve a rég vágyott pontokat.

A kínai pilóta természetesen boldogan nyilatkozott a futam után: kiemelte, hogy nagy megkönnyebbülést jelent ez az eredmény, amihez nagyon hosszú út vezetett. A szezon eleji rossz formájuk miatt esélytelennek érezték a pontszerzést, de a Las Vegasban érkezett új fejlesztési csomag nagyon sokat javított az autón.

Sajnos nem tudom közvetlenül átkonvertálni a megadott forrást, de szívesen segítek egyedi szöveget készíteni a Formula 1-ről vagy a motorsport világáról. Kérlek, mondj el többet arról, hogy milyen témában szeretnél egyedi szöveget, és én örömmel megírom neked!

Related posts