Ez már a múlt ködébe veszett - a diákok szerint az érettségi feladatok túlságosan megterhelőnek bizonyultak.

Lezárult az írásbeli történelem érettségi, nézzük meg, milyen véleményekkel és érzésekkel álltak elő a csabai diákok a szerdai megmérettetés után!
Az érettségi két részből állt: egy egyszerű, rövid választ igénylő feladatsorból, illetve egy szöveges, kifejtős, esszé részből. Előzetesen az evangélikus gimiben is az 1956-os események, a Kádár-rendszer és a rendszerváltás témaköreit várták a diákok, végül azonban a liberalizmus vagy Európa népessége a 20. század közepétől, illetve a Rákóczi-szabadságharc vagy bethleni konszolidáció témaköreiről kellett megírniuk az esszét.
Darányi Katalin, az intézmény történelem tanára, megosztotta véleményét a feladatok összeállításáról, amelyet jónak tart. Különösen figyelemfelkeltőnek találta a huszadik századra vonatkozó kérdéseket.
Darányi Katalin megjegyezte, hogy az elmúlt két év során a feladatokat összeállító bizottság összetétele jelentős változáson ment keresztül, ami a feladatok típusait is érintette. Az új irányelvek szerint a szövegértési feladatok aránya megnövekedett, ami különösen nagy figyelmet igényelt a diákoktól. Első pillantásra a feladatok egyszerűnek tűnhettek, de valójában számos rejtett nehézség is akadt bennük. Katalin kiemelte, hogy van olyan kérdés is, amelyen ő maga is sokáig töprengett, hogy mi lehet a helyes válasz.
Molnár Maja a teremből kilépve megosztotta véleményét a vizsgáról: összességében a várakozásainak megfelelően alakult, de az esszé rész különösen kihívást jelentett számára, amit a felkínált szövegek színvonala is befolyásolt.
- Reménykedtem, hogy egy Szent Istvánhoz vagy Károly Róberthez kapcsolódó feladattal találkozom, de sajnos nem így alakult. Az előzetes tájékoztatókban a Kádár-korszak is felmerült, ám az sem szerepelt a feladatok között. Összességében elmondható, hogy kedvelem a történelmet, de a kérdések meglehetősen bonyolultan voltak megfogalmazva - foglalta össze tapasztalatait az érettségiző.
Uhrin Dániel hangsúlyozta, hogy a kérdések teljes mértékben megfeleltek az elvárt normáknak. Ugyanakkor a rövid feladatok komoly kihívást jelentettek számára, míg az esszék írását viszonylag egyszerűnek találta. Ennek fényében tudatosan igyekezett a legjobb válaszokat megformálni.
- Én a II. világháború utáni demográfiai változások és a Rákóczi-szabadságharc témáit választottam. Számomra ez a téma különösen értékes volt, és sok érdekességet rejtett magában - osztotta meg véleményét Uhrin Dániel a történelem érettségivel kapcsolatban.
Az érettségiző diákok csütörtök reggel végre megismerkedhetnek a történelem tantárgy vizsgafeladatainak helyes megoldásaival. Ezt megelőzően azonban intenzíven készülhetnek az angol és német nyelvi vizsgák kihívásaira.