Először a diótörő bukkant fel, majd következett a Q3, amelyről Hadjar csak annyit mondott: "egy rémálom volt". Ennek ellenére férfiasan viselte a megpróbáltatásokat... | M4 Sport


Isack Hadjart számára rendkívül meghatározó élményt jelentett a biztonsági öv a Japán Nagydíj időmérő edzésén. Annak ellenére, hogy ez az élmény érzékenyen érintette, büszkén tekinthet vissza arra, hogy sikerült elérnie a második Q3-as szereplését.

Az már a szuzukai harmadik szabadedzés végén kiderült, hogy valami nem stimmel Iscak Hadjar üléspozíciójával a Racing Bullsban, és az is sejthető volt, hogy érzékeny kérdésről volt szó. "Majd visszatérve megbeszéljük" - üzente a mérnökének a csapatrádión, amin keresztül nem szívesen tért volna a lényegre. Az időmérő edzésen aztán kiderült, hogy miért...

Hadjar kálváriája a Q1 elején újabb fordulatot vett. Már az első körök során világossá vált csapata számára, hogy a gondjai továbbra is megoldatlanok. Később nyíltan elmondta, hogy képtelen a vezetésre összpontosítani a fennálló problémák miatt. Ekkor már egyértelmű volt, hogy fájdalmak gyötrik őt. Ezt az arca is tükrözte, amikor visszaérkezett a garázsba, és a szerelője a biztonsági övét kezdte igazgatni a lábai között. Hadjar, a következő köre előtt, hevesen jelezte, hogy rendkívül dühös lesz, ha egy ilyen technikai hiba miatt búcsúznia kell, de végül nem kellett tartania a kieséstől: sikerült továbbjutnia a Q2-be.

Ezzel a lépéssel nemcsak extra időt nyert magának, hanem csapatának is. A Racing Bulls sürgős visszatérést kért, így a Q2 rajtja előtt kiemelték az autóból, mivel csak így tudták beállítani az övét. A folytatás már sokkal simábban alakult: a Q3-ba való bejutás és a végül megszerzett 7. rajtkocka csak tovább fokozta az örömét.

- nyilatkozta Hadjar, fájdalmas mosollyal az arcán a Sky Sportsnak.

A francia versenyző nem mondta ki nyíltan, de egyértelmű volt, hogy a biztonsági öv kényelmetlenül szorít egy érzékeny területen. A férfi riporter óvatosan jelezte, hogy csak keresztbe tett lábakkal mer szót ejteni arról, mi is történt valójában, mire Jacques Villeneuve ironikusan megjegyezte: "Nincs szükségünk túl sok részletre!" Naomi Schiff, a csatorna szakértője és korábbi versenyző, ezzel kapcsolatban megosztotta, hogy számára, egyértelmű okokból kifolyólag, soha nem voltak hasonló problémái aktív pályafutása alatt...

"Azonnal észleltem, ahogy megérkeztem a kettes-hármas kanyarhoz" - mesélte Hadjar. "Akkor azt gondoltam: rendben, ez nem alakul jól. Szinte ütköztem. De szerencsére jól vagyok. Két edzés között ki kellett szállnom, de aztán újra helyet foglaltam."

Hadjar később az írott sajtó képviselőinek megerősítette, hogy a csapat ügyesen túllépett a nehézségeken, és sikeresen kezelte a kínos helyzetet...

Ironikus módon azt is mondhatnánk, hogy Hadjar ismételten rácáfolt arra, hogy "tökös" versenyző lenne. A legújabb események tükrében újra a 7. helyre kvalifikálta magát, ahogyan ezt két héttel ezelőtt Kínában is tette, és ráadásul legyőzte a pályát már jól ismerő Liam Lawsont is. Nem mellesleg a köridőjével még egy Ferrarit is maga mögé utasított: példaképét, Lewis Hamiltont 4 századdal megelőzte. "Nem rossz! Micsoda élmény!" - derült fel az arca, miközben ezt megjegyezte.

Még így sem voltam teljesen elégedett, de minden egyes körrel egyre jobban éreztem az egyensúlyt és a beállítást. Az utolsó körben viszont az autóm tényleg életre kelt! Őszintén szólva, soha nem voltam még ennyire gyors. Fantasztikus élmény volt!

Megerősítette, otthon érzi magát az autóban. "Nagyon jól vezethető, jó vezetni. Kiszámítható. Egyszerűen csak élvezem. És hatékony. Az autó gyors, könnyű vezetni, és nem kétséges, hogy így hozhatom az eredményt."

"Amikor elérkezik a Q3 utolsó köre, mindig másfajta izgalom kerít hatalmába, különösen ezen a pályán. Az emberben ott motoszkál a gondolat: most még egy kis pluszt adok minden egyes részlethez. Csak reménykedem, hogy a dolgok kedvezően alakulnak. Nagy figyelmet igényel, de most tényleg a maximumot nyújtottam. Korábban nem éreztem így. Szóval vállaltam a kockázatot, és megtettem egy extra lépést" - mesélte az újonc.

Férfias munka volt! Hadjarnak azért még lesz dolga: gondoskodnia kell arról, hogy az öve vasárnap ne kerüljön kellemetlen helyekre. "Ezen fogok dolgozni egész este!" - nevetett.

Related posts