Édesanyja utolsó erejével, küzdve a sors ellen, kilökte az ablakon: a tragédia egyedüli túlélője a mindössze 9 éves Erika lett, míg a többiek sajnos életüket vesztették. | BorsOnline

A mai napig rejtély övezi, miként lehetséges, hogy ő maradt egyedül a végzetes baleset után. Csak ő, mint az egyetlen túlélő, hordozza magában a szörnyű esemény emlékét.
Ma harminc éve, hogy egy 9 éves kislány hihetetlen bátorsággal és leleményességgel végrehajtott egy légi baleset során a megmenekülés egyik legemlékezetesebb pillanatát.
1995. január 11-én Kolumbia északi részén lezuhant a DC-9 Intercontinental utasszállító repülőgép, amelyben 46 utas és a személyzet 5 tagja is meghalt. A baleset akkor történt, amikor a gép megközelítette a cartagenai repülőteret. A pilóta engedélyt kért, hogy 18 000 lábról 14 000 lábra ereszkedjen le, de pillanatokkal később egy közeli repülő pilótája azt jelentette, hogy a gépet lángok borítják. A hatóságok szerint a gép a levegőben felrobbant, majd Maria La Bajában zuhant a földre, egy töltésnek csapódott, majd egy lagúnába zuhant. Erika Delgadot, aki szüleivel és öccsével Cartagenába utazott, egy hínárdombon találták meg, amely tompította az zuhanást.
A környékbeli gazdák azonnal felfigyeltek a lány segélykiáltására a balesetet követően, és azonnal a segítségére siettek - számolt be róla a Daily Star.
Egy helyi lakos szerint Erika édesanyja éppen a kritikus pillanatban kilökte őt a repülőgépből, amikor az a levegőben a végső szétesés határán zötykölődött. Ennek a drámai döntésnek köszönhetően a kislány túlélte a balesetet. Erikát sokkos állapotban szállították a kórházba, de a beszámolók szerint eszméleténél volt, és csupán a karja sérült meg. A baleset helyszínén a mentőcsapatok összesen 32 holttestet emeltek ki a mocsaras lagúnából. A szakértők arra gyanakodtak, hogy nem minden áldozatot találtak meg, mivel a víz áramlása miatt néhány maradvány a Karib-tenger irányába sodródhatott. A mentők kenukkal, lámpásokkal és hordozható generátorokkal kutatták át a területet, miközben a haditengerészet hajói a patak torkolatánál figyeltek a további nyomokra. A kolumbiai légiközlekedési hatóságok óvatosan kezeltek minden spekulációt, hogy vajon a terrorizmus közrejátszott-e a tragédiában. Alvaro Raad Gomez, a légiközlekedési hatóság akkori vezetője így fogalmazott a lehetséges okokról:
A baleset mögött valószínűleg a magasságmérő hibás kalibrálása állt.