Az autód évente ennyit csökken az értékéből itthon.
A hazai használtautó-piacon továbbra is élénk kereslet figyelhető meg, különösen az elektromos és hibrid járművek esetében. Újabb friss statisztikák érkeztek, amelyek további érdekességeket tárnak fel.
Szeptemberben a hazai használt autók piacán a járművek 87%-át tízmillió forint alatt hirdették meg – derül ki a Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közös jelentéséből. Az elérhető használt autók között 38,3% volt az, amelyeket 2,5 millió forint alatt kínáltak, míg 26,8% a 2,5-5 millió forintos árkategóriában helyezkedett el. A 5-10 millió forintos tartományba 21,6% tartozott, míg a tízmilliós határt átlépő autók aránya mindössze 13,4% volt.
Egy év leforgása alatt csökkent az alacsonyabb árkategóriájú autók részesedése, miközben a prémium és drágább járművek népszerűsége növekedett.
A kínálati átlagár 2025 szeptemberében 5,6 millió forint volt, ami enyhe (kb. 3,7 százalékos) növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Szeptemberben közzétett statisztikák szerint a járművek 49,3%-a benzines, míg 40,9%-a dízelmotorral működik. A hibridek részesedése 4,1%-ra, az elektromos autók aránya pedig 5,3%-ra tehető. Érdekes módon a keresleti oldal más tendenciákat mutat: az elektromos autók iránti érdeklődés egy év alatt 37,5%-kal, míg a hibridek esetében 23,1%-kal nőtt. Ezzel szemben a dízelautók kereslete 8,9%-kal, a benzinesek iránti kereslet pedig 3,4%-kal csökkent a 2024-es szeptemberhez viszonyítva.
A dízelmotorral felszerelt autók átlagosan 220 ezer kilométert futottak, míg a benzinesek esetében ez a szám csupán 155 ezer kilométert mutat. Ez azt jelenti, hogy a dízelmodellek teljesítménye átlagosan 41,9 százalékkal meghaladja a benzinesekét. Az életkorukat tekintve a benzines járművek átlagosan 13,9, míg a dízelautók 12,2 évesek voltak.
A kínálati árak szerint továbbra is a hibridek a legdrágábbak a használtautó-piacon: szeptemberben 12,06 millió forintos átlagáron szerepeltek a kínálatban. Az elektromos autók esetében 7,1, míg a hibrideknél 0,3 százalékos árcsökkenés volt tapasztalható egy év alatt. A dízelautók átlagosan 5,7 százalékkal drágábbak voltak, mint a benzinesek.
Az elemzés szerint a járműtulajdonosok számára éves szinten a következő értékcsökkenés mértékével érdemes számolniuk: a benzines autók esetében 6,9%, míg a dízelek 7,9%-os csökkenést mutatnak. Az elektromos járművek 8,0%-os, a hibridek pedig 6,3%-os értékvesztéssel bírnak. Emellett minden egyes ezer kilométer megtétele további 0,2%-os árcsökkenést von maga után a piacon. Az autók állapota is jelentős hatással van az árakra: az újszerű járművek átlagosan 25,4%-kal magasabb áron értékesíthetők, míg a sérült példányok akár 59,7%-kal is olcsóbbak lehetnek.
A legfrissebb hirdetési statisztikák szerint a Ford Focus és a Škoda Octavia továbbra is a legnépszerűbb modellek, hiszen megőrizték a vezető pozíciójukat. Az Audi A6 azonban kiemelkedik az átlagos árával, amely eléri a 7 millió forintot, míg a Suzuki Swift a maga 1,6 milliós árával a legköltséghatékonyabb választás. Érdekes adat, hogy a Kia Ceed a legfiatalabb autó a piacon, átlagosan 8,7 éves, míg a Suzuki Swift a legidősebb, átlagosan 17,7 éves.




