A Z generáció tagjai, legyenek ők eladók, pincérek vagy ügyfélszolgálatosok, sokszor köszönés nélkül merednek az idősebbekre, akik ezt furcsállják.

A jelenség valóban létezik, és sokakat bosszant. Számos elmélet született a fiatalok viselkedésének megértésére.
Ha valaha léptél oda úgy egy kasszához vagy ügyfélszolgálati pulthoz, hogy csak néma néztek köszönés nélkül, vagy ha jártál már úgy étteremben, kávéházban, hogy köszönés nélkül bámult rád a fiatal felszolgáló, akkor már te is tudod, milyen az a "Z-generációs pillantás".
Nem vagy egyedül ezzel a tapasztalattal. Én is átéltem hasonlót, amikor egy műszaki boltban laptopot vásároltam. Az eladó, aki körülbelül 20-21 éves lehetett, teljesen közönyösen viselkedett. Se köszönés, se barátságos szó, és amikor kérdeztem tőle valamit, egyszerűen otthagyott. Mikor utánamentem, csak ránézett, és morogva közölte, hogy megnézi a raktárban a terméket. Az ilyen élmények sajnos nem ritkák, és gyakran csalódást okoznak az embernek.
Az idősebb korosztályok számára igencsak zavaró lehet, ahogyan a Z-generáció néhány tagja közelít a kommunikációhoz – vagy inkább ahogyan elkerülik azt. Ezt a jelenséget nemrégiben a New York Post egy cikkében is körüljárta.
Azt írják, elárasztották az X-et (a hajdani Twittert) a posztok, amelyekben arról panaszkodik a többi generáció, hogy a mai fiatalok hogyan végzik az ügyfélszolgálati munkát.
Egy másik felhasználó is hasonló élményben részesült, de ő egy vendéglátóhelyen találkozott ezzel a helyzettel.
Sokan számoltak be arról, hogy amikor csak üres tekintettek, szótlanul néznek rájuk, az zavarba ejtő, és nem ezt várják el az ügyfélkapcsolatban dolgozóktól.
A vendéglátás világában elengedhetetlen, hogy a hostesstől elvárják a kedves mosolyt, amely már az ajtóban üdvözli a vendégeket. Az étteremben fontos, hogy ne csupán csendben vezessék őket az asztalukhoz, hanem egy barátságos légkört teremtsenek az első pillanattól kezdve. Az üzletekben pedig az a lényeg, hogy a vásárlók ne érezzék magukat kényelmetlenül, mintha nem lennének a megfelelő helyen, hanem mindig üdvözölve és értékelve legyenek.
A távolságtartó, sőt, néha kifejezetten barátságtalan viselkedés mögött többféle indok húzódhat meg. Egyik lehetséges magyarázat, hogy bár a munka világa elkerülhetetlen, sokan mégsem találják örömüket benne.
A karantén és a lezárások mély nyomot hagytak a Z-generáció szocializációs folyamataiban. Sok fiatal éppen ebben az időszakban kezdte meg tanulmányait, miközben a társadalmi izoláció szorosan összefonódott a kommunikációs készségek csökkenésével. E generáció tagjai nem sajátították el azokat a szociális készségeket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy hatékonyan és gyorsan kapcsolódjanak másokkal offline környezetben. Ennek következtében sokuk számára a társas interakciók kezelése kihívást jelent, és a mindennapi kapcsolódás gyakran nehezebb feladatot ró rájuk.
Másrészt a közösségi interakciók során tapasztalható készségek hiánya miatt sokan szorongást éreznek a társas szituációkban. Harmadrészt pedig egy új társadalmi norma kezdett teret nyerni, amely arra ösztönöz, hogy ne zavarjuk meg egymást - azaz kerüljük el mások személyes terének átlépését, hacsak ez nem elkerülhetetlen.