"A vasúti rendszer leépülése továbbra is tart: a MÁV-nál egy nemzetközi fővonal működése szünetel."
A Magyar Közlekedési Klub tájékoztatása alapján a Veszprém és Ajka közötti útszakasz az utóbbi években kétszer is megújult, ennek ellenére most mégis komoly problémákkal küzd.
"Miközben szorgosan tervezgeti a minisztérium a világ minden pénzét autópályákra és töküres hidakra költeni (hiszen szerintük ezt várják el a választók), a vasút szétesése folytatódik" - így kommentálta a Magyar Közlekedési Klub (MKK) közösségi oldalán a MÁV kedd esti bejelentését, miszerint szerdától mintegy fél évig szünetel a vasút forgalom a Veszprém-Ajka szakaszon a Szentgál-Városlőd-Kislőd szakasz rossz állapota miatt.
Az MKK felhívja a figyelmet: a hazánk egyik legfontosabb közlekedési vonaláról, a 20-as számú Székesfehérvár és Szombathely közötti szakaszról van szó.
"Nem egy szétesés határán egyensúlyozó mellékvonalról derült ki, hogy immár veszélyes szintre süllyedt műszakilag, hanem egy nemzetközi fővonalról, ahol - normális esetben - IC-k és tehervonatok járnak."
Az MKK nyilatkozata alapján legalább fél éve fennáll az a probléma, amely következtében "a teherforgalom leállt, és a személyvonatok is csak 10 km/h sebességgel haladhattak át az érintett területen".
A szervezet nyilatkozata szerint "2018-ban és 2022-ben is teljes nyári időszakban (!) zárva tartott" az említett szakasz felújítási munkálatai miatt, most viszont újra le kellett zárni.
A MÁV kedd este kiadott tájékoztatójában azt írta, hogy a rendszeres vágánydiagnosztikai vizsgálatok során kiderült: a Szentgál-Városlőd-Kislőd szakaszon a csapadékvíz elvezetése nem megfelelően működik. Ennek következtében a felgyülemlett nedvesség veszélyezteti a pálya stabilitását. A közlekedés biztonsága érdekében ezért már korábban ideiglenes sebességkorlátozást rendeltek el ezen a területen.
Az utóbbi napok esőzései után végzett elemzések azt jelzik, hogy a pálya állapota gyors ütemben romlik. Ennek következtében a MÁV hangsúlyozta, hogy a felújítási munkálatokat sürgősen, a lehető leggyorsabban elő kell készíteni és meg kell valósítani.
A vasúttársaság szerint a szükséges beszerzési eljárásokat már korábban elindították, így már a jövő év legelején megindulhat a felújítás, amely várhatóan fél évig tart majd. A szükséges források a vasúttársaság rendelkezésére állnak.
A felújítás időszakában a Veszprém-Ajka vonalon buszok fogják biztosítani a közlekedést, míg az IC-vonatok Budapest irányából Veszprémig, Szombathely és Zalaegerszeg irányából pedig Ajkáig közlekednek.