A Toyota véglegesen lezárta a felkészülési folyamatot a Dakar versenyre.


A 2025-ös Dakaron a figyelem középpontjában a Ford és a Dacia áll majd, de az eddig roppant sikeres Toyota sem adja fel, erős csapattal indul a januári versenyen.

A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) hat autóból álló csapattal készül a Dakar Rallyra. A versenyen egyesítik erőiket a TEAM LAND CRUISER TOYOTA AUTO BODY (TLC) és a HINO TEAM SUGAWARA csapattal, és együtt veszik fel a versenyt az ellenfelekkel.

A gyár hat autót indít két eltérő csapat keretein belül. A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) Lucas Moraes és Armand Monleon, valamint Seth Quintero és Dennis Zenz párosait választotta, ezzel is bizalmat szavazva a fiatal tehetségeknek. 2024-re már mindkét duó bizonyította rátermettségét, hiszen a tereprali-világbajnokság során jelentős szerepet játszottak abban, hogy a Toyota elnyerje a gyártók bajnoki címét.

A TOYOTA GAZOO Racing South Africa (TGRSA) négyautós csapatot indít, amelyben Giniel de Villiers és Dirk von Zitzewitz, Henk Lategan és Brett Cummings, Guy Botterill és Dennis Murphy valamint Saood Variawa és Francois Cazalet versenyez. Nem nehéz kitalálni, hogy ez a négyes segíti majd a TGR két párosát.

"Az idei csapatunk a fiatal dinamizmus és a tapasztalat tökéletes elegye, amely elengedhetetlen a Dakar kihívásainak sikeres megugrásához. A GR DKR Hilux Evo-t gondosan tökéletesítettük, és biztos vagyok benne, hogy az idei verseny során az egyik legnagyobb erőt képviseljük a rajtnál" - fogalmazott Andrea Carlucci, a csapat vezetője.

"Fantasztikus izgalommal tölt el, hogy ismét részt vehetek a Dakar-ralin, különösen egy ilyen erőteljes csapat tagjaként. A GR DKR Hilux Evo valóban lenyűgöző jármű, és a legfrissebb fejlesztéseknek hála biztos vagyok benne, hogy minden adottságunk megvan ahhoz, hogy a legmagasabb szinten teljesítsünk. Nagy megtiszteltetés, hogy a Toyotát képviselhetem, és olyan partnerekkel együtt dolgozhatok, mint a Repsol, miközben a motorsport fenntarthatóbb jövőjéért küzdünk" - osztotta meg érzéseit Lucas Moraes, akit Seth Quintero is követett a gondolataival:

A TOYOTA GAZOO Racing csapatának tagjaként részt venni a 2025-ös Dakaron egy igazi álmom megvalósulása. Minden évben új tapasztalatokat szerzek és fejlődök versenyzőként, és a Dakar számomra a végső megmérettetés. A Repsol szponzorként való együttműködés lehetősége különösen izgalmas, hiszen tudjuk, hogy nem csupán a versenyzésre koncentrálunk – úttörőként hozzájárulunk a megújuló technológiák fejlődéséhez. Ezzel bizonyítjuk, hogy a fenntartható energia nem csupán egy jövőbeli elképzelés, hanem a motorsportban is valósággá válhat.

TEAM LAND CRUISER TOYOTA AUTO BODY (TLC) és HINO TEAM SUGAWARA szintén a gyári csapatot támogatja majd. A TLC két autóval indul az FIA Stock kategóriában, ezek a Land Cruiser 300 GR SPORT-ra épülnek. A HINO TEAM SUGAWARA pedig a HINO 600-as sorozatra épülő kamionnal vág neki a versenynek.

Mind a hat csapat az ikonikus GR DKR Hilux Evo legfrissebb kiadásával veszi fel a versenyt. A 2025-ös modell számos részletes finomításon ment keresztül, amelyek elsősorban a tartósságot és a megbízhatóságot hivatottak fokozni.

Related posts