Cím: A tetovált hős - A Rezidens új dimenziója A „Rezidens” legújabb epizódja egy újabb izgalmas fordulatot hozott, ahol a tetovált srác, aki nem csupán a bőrén viseli a múltját, hanem a lelkesedését és elhivatottságát is, egy korrupt kórház világában pr
A Fox kórházsorozata egy drámai és váratlan fordulattal indul: egy látszólag rutinszerű műtét során Dr. Randolph Bell (Bruce Greenwood), a kórház igazgatója, remegő kezekkel és bizonytalan mozdulatokkal megbotlik, és elvágja a vakbeles páciens artériáját. Az orvosi csapat tehetetlenül nézi, ahogy a fiatal férfi néhány perc alatt életét veszti, ezzel megdöbbentve a jelenlévőket és új feszültséget teremtve a kórház falain belül.
Vérfröccsök száguldanak a levegőben, döbbenet üli meg az arcokat, a csend szinte tapintható. Az orvosi személyzet rettegéssel teli, akik még percekkel ezelőtt, vidáman fényképezkedtek az öntudatlan betegnél, tréfásan megjegyezve, hogy úgysem fog emlékezni, hiszen mély álomban pihen.
Be kell vallanom, nem könnyű ennél frappánsabban kezdeni egy orvosi sorozatot.
Már az első pillanattól kezdve magával ragadott a Rezidens (The Resident) sorozat, hiszen ez a rész igazán megdöbbentő élmény volt. Az első epizódban már megismerkedhetünk a főszereplővel, a tapasztalt belgyógyász Dr. Conrad Hawkins-szal (Matt Czuchry), aki rendkívül karizmatikus karakter. Emellett feltűnik az ifjú, ambiciózus Dr. Devon Pravesh (Manish Dayal) is, akivel Conrad viszonya nem éppen felhőtlen, hiszen az orvosok között feszültség uralkodik. A két figura közötti ellentét izgalmas dinamikát teremt, amely végigkíséri a sorozat cselekményét.
A kórházi események köré szerveződően, már az első részben világosan kirajzolódik az a két cselekményszál, amelyre épül a sorozat. Mindkét eseményfonal fókuszában a briliáns tehetséggel megáldott fiatal, vagány Dr. Conrad Hawkins áll. A történések egyik ága az indiai származású, Harvardon végzett új rezidensre Dr. Devon Praveshre koncentrál, akit Conrad meglehetősen nyers stílusban vezet be a kórházi munka világába. Nem csoda, hogy
Ekkor tapasztalt kolléganője felfedi előtte a titkokat: az elromlott berendezéseket mindig a szakértelmét bízzák, és bár Conrad stílusa sokak számára nehezen tolerálható, ő az, aki "megfeszíti a csavart", így rendbe hozza a dolgokat.
Egy párhuzamosan futó történetszálban pedig Dr. Conrad Hawkins felveszi a kesztyűt a sebészeti osztály vezetőjével, - a korrupt, sikerhajhász Randolph Bell (Bruce Greenwood) sztársebésszel - vívott harcában.
Conrad Hawkins a Chastain Park Memorial Kórház kiemelkedő orvosa, aki nem csupán a tudományos tudását, hanem sármos és magabiztos személyiségét is a gyógyítás szolgálatába állítja. Szokatlan megközelítéseivel gyakran túllép a megszokott kereteken, ezzel új utakat nyitva meg a gyógyításban. Ezzel szemben Dr. Devon Pravesh, az idealizmus szimbolikus megtestesítője, aki mindig a helyes utat keresi, finoman hangolt erkölcsi iránytűjére támaszkodik. Azonban Conrad irányítása alatt hamarosan ráébred, hogy az orvosi hivatás sokkal inkább üzlet, mintsem pusztán a betegek megsegítése; egy világ, ahol az emberek esendősége és a gyengeségek minden sarkon ott leselkednek.
A fiatal, extravagáns Dr. Conrad Hawkins már a megjelenésével is feltűnést kelt: tetovált karjaival és sötét orvosi köpenyével igazi ellentéte a hagyományos orvosideálnak. Míg ő a bátorságot és az egyediséget képviseli, addig a szemben álló, jól megkomponált frizurájú Dr. Bell inkább a régi iskola képviselője, aki a szakmai tudását tekintve már régimódi ficsúrnál is unalmasabbnak tűnik.
Ezen kívül egy finoman rasszista motívum is felsejlik az indiai származású rezidens és a nigériai doktornő, Mina Okafar (Shaunette Renée Wilson) karaktere körül, amelyhez a bevándorlással kapcsolatos problémák is kapcsolódnak.
Kétség sem fér hozzá, hogy a sorozat nyitó epizódja nem sok meglepetést tartogatott a korábbi, hasonló műfajú filmekhez viszonyítva. Azonban a főszereplő mögött rejlő mélységek felfedezése izgalmassá teszi a történetet – hiszen kiderül, hogy a sötét pólója alatt egy érző szív dobog. E különleges karakter számos izgalmas fordulatot okoz, így ha másért nem, már csak miatta is érdemes nyomon követni a sorozat alakulását.
Természetesen, a legtöbb kórházi dráma az Egyesült Államok egészségügyi rendszerének válságával foglalkozik, de a The Resident az első sorozat, amely igazán mélyrehatóan tárgyalja ezt a kérdést. Nyilvánvaló, hogy...
Az ápolók a meg nem énekelt hősök, akik nap mint nap fáradhatatlanul küzdenek az élet és a gyógyulás érdekében. Ezzel szemben a biztosítótársaságok szupergonoszként lépnek fel, mintha csak a profit lenne az egyetlen céljuk. Az idősödő sebészek, akik a múlt dicsőségében élnek, gyakran küzdenek az új technológiák megértésével, és hajlamosak elutasítani a fejlődést, mintha a sztetoszkóp szögre akasztása bármiféle gyengeséget jelentene. A kórházi adminisztráció pedig lesújtó látványt nyújt, amikor a betegeket csupán számokként, nem pedig érző emberekként kezelik. Néha a betegekről folytatott diskurzus és a bánásmód, amit a kórházi vezetőség tanúsít, sokkal nehezebben elviselhető, mint bármilyen ijesztő, véres és kudarcot vallott sebészeti beavatkozás.
Matt Czuchry megformálja Dr. Conrad Hawkinst, az atlantai Chastain Park Memorial Kórház kiemelkedő belgyógyászát, aki nem csupán szakmai tudásával, hanem empátiájával és elkötelezettségével is kitűnik a kollégái közül. A fiatal orvos mindennapjaiban a betegek sorsával való mély azonosulás és a kihívásokkal teli orvosi döntések súlya egyaránt jelen van, ami különlegessé és izgalmassá teszi a karakterét.
A betegei annyira rajonganak érte, hogy szinte isteni magasságokba emelhetjük.
Természetesen, ez kizárólag a legkeményebb idegzetűeknek szól, hiszen ennyi vér, vita és korrupció még három másik kórházi sorozatban sem található meg összesen.