A Škoda 2024-ben 4,2%-kal több járművet állított elő, mint az azt megelőző évben.


A vállalat több mint 280 ezer akkumulátorrendszert gyártott a Volkswagen Csoport hibrid járműveihez, valamint több mint 1 millió sebességváltót és közel 500 ezer motort.

Andreas Dick, a Škoda Auto igazgatótanácsának tagja, aki a gyártásért és logisztikáért felel, a legutóbbi közleményében hangsúlyozta, hogy 2024 a Škoda Auto számára a kihívások éveként vonul be a történelembe. A vállalat rekordszámú új járművet állított elő, miközben nemzetközi gyártókapacitását is jelentősen bővítette, és sikeresen optimalizálta a gyártási folyamatokat.

A csehországi üzemek kiemelkedő szerepet játszanak a Škoda globális járműgyártási tevékenységében. Különösen a Mladá Boleslav-i gyár teljesítménye figyelemre méltó, hiszen tavaly összesen 575 000 járművet állítottak elő, ami 3,4%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

A 2024-es évben 90 éves jubileumát ünneplő Kvasiny-i gyár kiemelkedő teljesítményt nyújtott, hiszen 248 000 gépjárművet gyártott le, ezzel új mérföldkövet állítva fel a történetében.

A Mladá Boleslav-i gyár nem csupán autókat készít, hanem jelentős alkatrészgyártó központként is funkcionál. A tavalyi év során a gyár lenyűgöző teljesítményt nyújtott: közel 500 000 motort állított elő az innovatív EA 211-es sorozatból, valamint 355 000 MQ 200-as kézi sebességváltót. Az újonnan bővített gyártósor lehetővé tette, hogy 227 000 hajtóakkumulátor készüljön a MEB platformra épülő elektromos járművekhez, amelyeket a vállalat más márkái is használnak. Ezen kívül 53 600 akkumulátor is készült, amelyek a hibrid modellek hálózatról való töltéséhez szolgálnak. Ez a gyár tehát kulcsszereplő a járműiparban, hozzájárulva a modern autógyártás innovációihoz és fenntarthatóságához.

A Vrchlabíban működő gyárban 2024 során összesen 710 600 darab hétsebességes, dupla tengelykapcsolós automata váltó készült.

A Volkswagen Csoport szlovákiai, pozsonyi üzemében 2024-ben 54 500 újgenerációs Superb modell gördült le a gyártósorról.

A Škoda Auto a Volkswagen Csoport márkáit képviselve meghatározó szerepet játszik az indiai piacon – olvasható a legfrissebb közleményben. India a Škoda második legfontosabb bázisa Európán kívül, és kulcsszerepet tölthet be a jövőbeni exporttevékenységeikben, mivel a vállalat a következő lépéseiben az ASEAN, a Közel-Kelet, Ausztrália és Új-Zéland régióira is fókuszál.

Két indiai gyárukban összesen 32 800 autót állítottak elő. A Pune-i üzem specializálódott a Slavia és Kushaq modellek gyártására, és 2024 decemberétől megkezdődött az új Kylaq kompakt SUV gyártása is, amely a gyártási kapacitás 30 százalékos bővítésével párosul. A helyi logisztikai központ a Slavia és Kushaq modellekhez szükséges alkatrészeket teljesen legyártott, készre szerelhető (CKD) csomagokban készíti elő. Ezzel egy időben a Chhatrapati Sambhajinagarban (korábban Aurangabad) található üzemben a Kodiaq SUV gyártási folyamata is továbbra is zajlik.

Tavaly Kínában hét különböző modellt gyártottak, és összesen 15 200 jármű hagyta el a gyártósorokat Csangsa, Ningbo és Nanking városaiban található üzemekben.

Az ukrajnai Salamonovóban (Tiszasalamon) folytatódott a Karoq SUV összeszerelése.

A Škoda Auto globális jelenlétének bővítésével 2024-ben Vietnámban két modell, a Slavia és Kushaq gyártásának előkészítése folyt, Indiából importált, készre szerelhető alkatrészcsomagokból. A Kushaq sorozatgyártása a tervek szerint az idei év első negyedévében indul.

Kazahsztánban megkezdődött a Kodiaq, Octavia és Karoq járművek összeszerelése félig készre szerelhető (SKD) alkatrészcsomagból. Tavaly több mint 1400 járművet gyártottak, azt követően, hogy a Škoda újra megjelent a piacon. 2025-ben a vállalat azt tervezi, hogy a helyi SKD-összeszerelést további modellekre, például a Kamiqra, a Superbre, a Kodiaq új generációjára és az Octavia korszerűsített változatára is kiterjeszti.

Related posts