9 lenyűgöző rajongói elmélet, ami még ijesztőbbé varázsolja kedvenc horrorfilmeinket A horrorfilmek világában a rajongók kreativitása határtalan, és sokszor olyan teóriákat alkotnak, amelyek új megvilágításba helyezik a történeteket. Íme kilenc elképeszt

Alapból is hideglelősek ezek a horrorfilmek - azonban ezek az elméletek még ijesztőbbé teszik őket.
John Carpenter a film pszichiáter karakterének, Donald Pleasance által megformált Sam Loomis névvel tiszteleg Alfred Hitchcock klasszikus műve, a Psychó előtt, amelyben szintén találkozunk egy azonos nevű szereplővel. Azonban egy rajongói elmélet izgalmasabb fordulatot kínál: eszerint a két karakter valójában egy és ugyanaz a figura, aki Norman Bates hatására kezdett el mélyebben foglalkozni a pszichiátria rejtelmeivel és a gonosz természetének kutatásával.
Az MKUltra nevű program a CIA egyik hibbant, illegális ötlete volt, amely során titokban drogoztak be emberi tesztalanyokat, hogy megpróbálják kifejleszteni az elmekontrollt. Az egyik rajongói elmélet szerint Stanley Kubrick horrorjában is így szívatják Jack Torrance-t (Jack Nicholson), aki ezért, és nem a szálloda természetfeletti hatása miatt őrül meg. A rajongók azt is tudni vélik, ki a felelős az egész kísérletért: az a Bill Watson, aki eredetileg megszerezte az állást Jacknek.
John Carpenter horrorfilmje nem ad egyértelmű választ arra, pontosan mi történt az alakváltó idegen mészárossal, így a rajongók számtalan verziót találtak ki maguknak. Az egyik legérdekesebb az, hogy Childs (Keith David) a hunyó. Ő az, aki MacReady-n (Kurt Russell) kívül az egyetlen, aki látszólag túléli a film eseményeit. Ám többen is felhívták a figyelmet arra, hogy a szereplő gyanúsan sokszor váltogatja ruházatát a filmben - illetve tényleg vizet adott neki MacReady, vagy esetleg gázolajat? Egy paranoid filmhez pont ilyen paranoid teóriák passzolnak.
A Halálhajó vagy minden idők legjobb rossz filmje, vagy minden idők legrosszabb jó filmje. Az űrhorror alapból is elég sok kérdést vet fel, ám egy népszerű teória még jobban megbonyolítja a dolgokat: mi van, ha az idegen, gonosz dimenzió, ahová véletlenül kaput nyitnak a világűrben, ugyanaz a hely, ahonnan a Hellraiser-filmek démonai jönnek?
Az úttörő felvételes horror promóciós weboldalán egy titkos részletre bukkantunk, amely felfedi, hogy a boszorkány kegyetlenül lemészárolt áldozatainak felszerelése egy több mint egy évszázada épült kunyhó mélyéről került elő. Ez a felfedezés új megvilágításba helyezi a történetet: az elmélet szerint a stáb már a film kezdetén visszautazott az időben, amint belépett az erdő mystikus ösvényére, és a cselekmény valójában a régmúlt sötét titkaiba ágyazódik.
Sarah (Shauna Macdonald), A barlang főszereplője, a film elején már egy mélyen megrendült lélek, aki tragikus veszteségeket szenvedett el: férje és gyermeke halála után vág bele a végzetes kalandba. Az egyik elmélet szerint a szörnyű események annyira megviselték, hogy a pszichéje teljesen megbomlott, és gyilkos ösztönök ébredtek benne. Hiszen tudjuk, hogy Junót, aki véletlenül megölte barátját, hidegvérrel végzi ki. Mi van, ha valójában a barlang mélyén rejlő szörnyetegek nem mások, mint Sarah elme sötét víziói, és ő az igazi gyilkos, aki a félelem és az éhség által generált illúziókban cselekszik?
Mi van, ha a Gyűjtő, a 2009-es horrortörténet félelmetes főgonosza, nem is annyira önállóan, hanem egy kis külső befolyás hatására vált őrülté? Tudvalevő, hogy imád bonyolult, életveszélyes csapdákat tervezni, és ha jobban utánajárunk a horror műfajának, kiderül, hogy kezdetben a Fűrész-filmek előzményeiként képzelték el. Végül azonban úgy döntöttek, hogy inkább egy önálló koncepciót hoznak létre. Azonban a sorozat szellemiségébe tökéletesen beleillene az a gondolat, hogy a Gyűjtő valójában a Fűrész titokzatos, elfeledett tanítványa, aki az árnyékban rejtőzködik, és a mester tanításait torzítva próbálja megvalósítani saját, sötét elképzeléseit.
A 18. században játszódó boszorkányos filmben a szereplők említést tesznek arról, hogy a főszereplő család gabonáját titokzatos fekete penész fedi be. Egy teória szerint ez a penész nem más, mint az anyarozs nevű gomba, amely képes az LSD-hez hasonlóan hallucinációkat okozni. Ez pedig azt jelenti, hogy szó sincs természetfeletti kavarásról, hanem a film cselekménye valójában a szereplők közös lázálma.
A "Fehér éjszakák" végén Dani (Florence Pugh) nemcsak belép a gyilkos szektához, hanem szinte zökkenőmentesen elfogadja, hogy a pasiját elevenen elégetik. De mi van akkor, ha ez a végkifejlet nem csupán a film cselekményének következménye, hanem egy alaposan megtervezett forgatókönyv része? Pellének (Vilhelm Blomgren) és a szekta többi tagjának bizonyára tudomása volt arról, hogy a nyári ünnepségek során az amerikaiakat csapdába ejtik. Emlékezzünk vissza: a film elején, amikor Dani szüleit holtan látjuk, az egyik polcon egy virágokkal díszített kép áll, amely a nő későbbi új életének szimbolikáját is hordozza. Vajon itt művészi előrevetítésről van szó, vagy pedig arról, hogy Dani sorsa már régóta meg volt írva?