2025: A legrosszabb magyar útszakaszok megrázó állapotai - Pénzcentrum A 2025-ös évben egyre égetőbbé válik a legrosszabb magyar útszakaszok állapotának kérdése. Az elképesztő helyzetek, amelyekkel nap mint nap találkozhatunk, már szégyenfoltként nehezed


A XV. kerületi Szilas park és a Jász-Nagykun-Szolnok megyei 4203-as mellékút magukénak mondhatják Magyarország legrosszabb útszakaszának címét, miután egy országos szavazás során a legnagyobb támogatást nyerték el. A verseny során a fővárosi és vidéki kategóriában összesen több mint 2600 szavazatot adtak le az érdeklődők, akik így kifejezték véleményüket a hazai úthálózat állapotáról.

A XV. kerületben található Szilas parkot választották Budapest legrosszabb útszakaszának. Ez a szakasz a Pólus Center parkolója és a Szentmihályi út közötti területet foglalja magában. A fővárosi megmérettetés során tíz különböző útszakasz versengett egymással, és végül a Szilas park mindössze 27 szavazatnyi előnnyel diadalmaskodott.

A Budapest Közút által üzemeltetett szakasz figyelemre méltó sajátossága, hogy hivatalos elnevezésében nem szerepel sem az "út", sem az "utca" kifejezés. Első pillantásra talán mellékútnak tűnik, azonban a helyszíni megfigyelések alapján még egy csütörtök kora délutáni időpontban is számottevő forgalmat regisztráltak rajta – tudósít a Totalcar.

A győztes útszakasz burkolata rendkívül rossz állapotban van. A számtalan korábbi javítás ellenére az aszfalt tele van kátyúkkal és egyenetlenségekkel. Egyes mélyedések olyan mélyek, hogy akár 5 centiméteres süllyedést is okozhatnak, ami indokolttá teszi a "Budapest legrosszabb útszakasza" cím elnyerését.

A vidéki kategóriában a Jász-Nagykun-Szolnok megyei 4203-as mellékút diadalmaskodott, amely Kuncsorba és Túrkeve között húzódik. A döntőbe 20 jelölt került, amelyekre összesen több mint 1600 szavazatot adtak le. A győztes út jelentős előnnyel végzett az élen, 485 szavazatos különbséggel hódítva el a vitatható elismerést.

A 14 kilométeres útszakasz állapota igencsak csalóka: Kuncsorbától elindulva az első néhány kilométer meglepően jó minőségű, amit egy 2018-as felújításnak köszönhetünk. Ám amint áthaladunk az öntöző főcsatorna hídján, az út minősége hirtelen és drámaian romlani kezd.

A híd után Túrkeve irányába haladva az útminőség meglehetősen vegyes képet mutat. A szakaszok között akadnak olyanok, amelyek kritikán aluli állapotban vannak, míg mások még elviselhetők. Az út szélein sok helyen hiányos a burkolat, a kátyúk pedig olyan mélyek, hogy esőzések után szinte medencékké alakulnak. A helyszíni szemle során egy terepjáróval jártak a környéken, ami a nehéz viszonyok között kifejezetten megfelelő választásnak bizonyult.

A délutáni órák csendes forgalma mellett a szembejövő járművek - főként terepjárók és pick-upok - csak 30-40 km/órás tempóval haladtak. A személyautók sofőrjei nem kis ügyességgel manővereztek az út szélein, próbálva minimalizálni a járművükben keletkező esetleges károkat. Különösen aggasztó, hogy ezen a szakaszon távolsági buszjáratok is közlekednek, amelyek szintén kénytelenek voltak lelassulni, mindössze 20-30 km/órás sebességgel.

Related posts