Csupán 13 nap áll rendelkezésünkre, hogy teljesítsük egy lényeges állampolgári kötelezettségünket.


Január 16-án jelentős átalakulás vár ránk az elektronikus ügyintézés terén, különösen az Ügyfélkapu használatában. Az eddig megszokott ügyfélkapus bejelentkezés megszűnik, és a jövőben az online ügyintézéshez a Digitális Állampolgár Alkalmazásra vagy az Ügyfélkapu+ szolgáltatásra lesz szükség. Az Ügyfélkapu+ esetében csupán néhány perc alatt elvégezhető regisztrációra van szükség ahhoz, hogy hozzáférjünk a szolgáltatásokhoz. Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat a változásokkal kapcsolatban.

Ahogy egy korábbi összefoglalónkban kiemeltük, az Ügyfélkapu nem szűnik meg, de 2025. január 16-tól már nem lehet elérni azt a jelenleg használt módon, azaz úgy, hogy a belépéshez csak a felhasználónevünket és jelszavunkat írjuk be.

A belépés csak akkor válik lehetségessé ettől a dátumtól kezdődően, ha előzetesen regisztrálunk az Ügyfélkapu+ nevű szolgáltatásra. Amennyiben így teszünk, akkor 2025. január 16-tól továbbra is lehetőségünk van élvezni az ügyfélkapus online szolgáltatásokat.

Az Ügyfélkapu+ lényegében a már jól ismert Ügyfélkapu továbbfejlesztett verziója. A legfőbb eltérés a felhasználók azonosítási folyamatában mutatkozik meg, különösen az online szolgáltatásokhoz való hozzáféréskor, amikor a bejelentkezés zajlik.

Az Ügyfélkapu+ a megerősített ügyfélbiztonság érdekében bevezette a kétfaktoros azonosítás innovatív rendszerét, amely extra védelmet nyújt a felhasználók számára.

A kétlépcsős azonosítás lényege, hogy fokozza az elektronikus azonosítás védelmét, és kielégítse a biztonságra érzékeny felhasználók és szolgáltatók szükségleteit.

Related posts